Thursday, July 22, 2010

SAKIT

Sudah 2 minggu badanku rasa sakit. Dari sakit belakang, sakit perut, selsema demam batuk dan sekarang bengkak pula berdekatan telinga. Ubat segala macam ubat sudah dimakan, air pun sudah banyak diminum. Semalam semasa memandu kereta pulang kerumah, mata terasa gatal -gatal, hingus melilih-lilih tidak karuan. Sememangnya rasa tidak selesa waktu itu, tambahan lagi jalan Templer jem "gila". Hati dan mulut sudah puas menyumpah..... Adakah aku ini orang tidak sabar ? Entahlah, cubalah kau orang tanya orang yang sakit gigi apa pula katanya. Kalau ada penasihat tentu dia kata " bersabarlah ini ujian Allah" Dia cakap sebab dia belum kena lagi, kalau dia terkena begitu mungkin dia lebih teruk daripada aku. Oleh itu bagaimana ya ? Aku bertanya kepada diriku sudah layakkah aku berkata 
" SABAR"


DALAM sebuah hadis Qudsi Allah berfirman:

“Apabila telah Aku berikan musibah kepada salah seorang hamba-Ku pada badannya,hartanya, atau anaknya, kemudian dia menerimanya dengan sabar yang sempurna, Aku merasa malu untuk menegakkan timbangan baginya pada hari kiamat atau membukakan buku catatan amal ibadahnya.”
(HR. Dailami, Al Hakim dan Tarmizi

No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...