Followers

Tuesday, September 28, 2010

Hari Raya tak habis

Salam sejahtera.............

Masih lagi dengan open house hari raya ? Itulah yang hendak aku cakapkan hari ini.... Semalam aku tak pergi kerja, badan sakit sakit lemah satu badan. Letih sesangat layan tetamu sampai pukul 3 pagi baru dapat tidur. Rumah orang miskin macam aku ni pun, ada juga orang sudi datang... Orang luarlah... adik beradik tak datang, dia orang sibuk sangat, lagipun jalan ke rumah aku gelap...tak nampak jalanpun.... sebab tu dia orang susah nak datang.
Bercerita pasal rumah terbukani adalah cerita buged lepas raya. Sama ada ada duit tak da duit, ada orang akan tanya kita " tak buat rumah terbuka ka ?" Jawab ajelah dengan senyum senyum..." ada"

Aku tak kisah apa apa pun pasal makan makan tapi pasal budak budak kecik je aku risau. Emak bapak dia pun tak kisah juga. Budak budak buat parti kat tepi longkang rumah aku. Panjat sane panjat sini, lubang longkang tu menunggu sangat. Kalau jatuh bukan sahaja pecah kepala, mati pun boleh. Bukan salah aku tak tutup longkang tapi besi longkang dah hilang dikebas orang yang gila besi buruk 

Apa nak kata, perangai budak budak macam itu.... agaknya begitulah.... 

No comments: