Followers

Friday, October 22, 2010

Oh Malaysia............................

Salam,
Kejutan pagi kemarin dimusim perhimpunan UMNO ni dengan tiba tiba hotel aku diserang JAKIM.... Untuk tahun ni kali ke dualah dan esok lusa tak tahu lagi. Tup tup lesen halal digantung sementara dengan KESALAHAN BESAR katanya. Pak Ustaz yang datang pun bukan kecik kecik anak. Heran jugak aku, tak pa lah,depa buat kerja dia. Tahun lalu dapat lesen pun depa yang kasi, macam biasa sebelum kelulusan kita kena hantarlah segala macam lesen halal dari pembekal dan akhirnya kami dapat lesen halal tulisan jawi warna hitam tu..... Depa yang terang mata tu telah meluluskan sehingga ke tahun 2011. 

Empat bulan sudah datanglah awek awek manis dari Jabatan yang sama.Nampak ok je, tulis tulis dalam dua tiga borang dan sedikit teguran... lepas tu ok tak ada apa apa. Semalam pulak ada tak kena kata mereka, depa suruh dapatkan bekalan ayam terus dari pembekal utama. Dengan kata lain tak boleh ada orang tengah, apatah lagi diragui statusnya. Aku yang duduk sebelah dengar cerita tu pening jugak. Pembekal utama tentu guna anak anak buah sebagai penghantar dan pembekal utama tentu ada lesen halal. Syarikat kecik kecik tentu ambik bekalan dari pembekal utama juga... Jadi kat mana pulak silapnya. Agaknya benda tu datang dari pasar tak halal macam makcik jual kueh tepi jalan yang tak ada lesen halal.

Kok dimana pun , dah tentu pihak hotel akan bertindak membetulkan keadaan sebab JAKIM dah datang periksa dan dia orang datang pun tentu ada sebab. Cuma aku gelak juga kenapa dia orang tak masuk kedai mamak depan hotel tu. Kat sana , ramai juga orang UMNO makan. Mamak tu pun bukan betul lesen halalnya dan entah dari mana , negara mana punya lesen dia pakai.

Lagi satu, ayam kat belakang tu bersama bapuk kat lorong haji taib mana ada lesen halal, elok je berniaga siang malam, ramai juga orang mengunjung... Aku salah cakap ke...

3 comments:

Mankuchai said...

@ hahaha...

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Kerja dekat hotel mana?
(kalau tak keberatan beritahu)

Anonymous said...

good one ..