Followers

Sunday, November 14, 2010

Sekali Berjalan Jalan

Semalam jalan jalan ke Carrefour Wangsa Maju. Banyak sangat pengunjungnya yang entah datang dari ceruk mana. Tengah tengah bulan ni masih juga banyak orang shopping shopping walaupun kita selalu mengatakan " tak ada  duit " Mungkin juga mereka pakai kad plastik yang membahagiakan. 

Terpandang aku akan roti poteto yang sedap baunya. Rasa nak beli dan nak makan disana kerana ada kedai kecil di dalam supermarket itu menyediakan air. Aku nak minum teh halia... budak tu kata teh halia tak ada bang. Aku nak makan roti poteto tu dan bertanya dimana nak bayar, budak budak Carrefour jawab pergi bayar kat kuanter depan. Gila betul dia orang ni.. Roti tu satu dan aku kena beratur dengan makcik makcik yang bawak troli penuh sarat tu. Jadi lupakanlah, biarlah dia orang makan sendiri roti tu sebab aku tak ada masa nak beratur bodoh macam tu

Akhirnya keluar supermarket cari makan di luar sana.. Ok lah tak perlu beratur teruk untuk makan sepinggan mee dan segelas teh halia... Aku nampak pak jaga datang beli makanan. Uniform tak pakai tapi menyemat bukan main, ada bawak senapang panjang jalan kehulu kehilir. Dia ni nak buat apa dengan senapang tu. Nak bagi orang takut atau nak sedekah kepada perompak. Manalah boleh menembak tengah tengah orang ramai, pakai le pistol ke.... kan senang petik petik. Biar apa pun aku juga telah melihat satu pasangan , bawak nasi, bawak lauk sendiri dari rumah.... jimatnya dia.... tempat duduk free, air-cond free, letrik free, sudu dan pinggan pinjam kat mamak...


No comments: