Followers

Wednesday, December 15, 2010

Anak Anak Jantan

Salam,

Mendidik anak anak terutama lelaki yang berperingkat remaja bukanlah kerja mudah. Bermacam macam ragam mereka yang ada. Bagi mereka yang beranak kecil tentu sekali sibuk melayan si kecil itu. Cuti sekolah yang panjang menyebabkan anak anak lelaki tidak lekat dirumah. Malam pun pergi tidur rumah kawan dan ada juga kaki masjid. Kita berdoa semuga mereka itu jadi orang dan bukan jadi hantu.

Cuti kali ini aku pun tak ada aktiviti. Dua orang anak lelaki sudah bekerja. Anak perempaun juga sudah bekerja dan tinggal dua anak lelaki  yang masih bersekolah. Pada masa ini dia orang bekerja biasa sahaja dan masih merangkak rangkak belajar hidup. Dulu aku macam korang juga kelek anak sana sini masa dia orang masih kecil dan ada juga berdukung di depan. Bila masuk supermarket atau shopping komplek dia orang buat tempat itu macam tempat bapak mereka.  Hari ini aku juga perhati perhatikan anak anak lelaki aku yang masih sekolah itu, maklumlah zaman ni... pokok kayu dan batu pun tak boleh buat kawan.



Kalau tersalah tikam ni.... bocor perut

1 comment:

Mata Hati said...

remaja sekarang perlu diambil tahu selalu ke mana mereka pergi, dgn siapa mereka bergaul. sbb bimbang jiwa muda ini tersilap arah haluan