Saturday, January 1, 2011

Masjid Desa Jaya

Seminggu aku bercuti dengan alasan untuk mengecat rumah...... sampai ke hari ini kerja mengecat itu belum lagi terlaksana bahkan tong cat itu masih berada di hadapan rumah. Setiap hari menghantar isteri dan anak pergi bekerja dan kemudian aku menghabiskan masa di Kepong.Tempat tumpuan bukan sahaja cc tapi juga Masjid Desa Jaya. Dua keping gambar ini kuambil sebagai tanda seni umat islam dan kemewahan sebuah masjid. Masjid yang sedia tersergam indah diperbagaikan lagi dengan kesenian ini yang aku fikir membazir

 Aku melihat Al Quran itu, diletak sebagai perhiasan

Mimbar ini hanya di pakai seminggu sekali, belanjanya untuk membuatnya boleh dipakai beberapa bulan untuk menampung kos air


Kepada saudara saudara yang membaca tulisan aku ini jangan marah dengan komen aku ini. Aku melihat Al Quran itu diletakkan disudut sana, macamlah kerja orang perempuan menghias meja. Di dalam masjid memang banyak quran yang diletak di dalam almari tapi quran ini mungkin lebih istimewa............

No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...