Followers

Wednesday, January 12, 2011

Kisah Orang Tua

Entah kenapa tidak gembira.....hati merajuk.....merajuknya orang tua.... Badan dah tua begitulah, mata  tak nampak,buta.... yang nampak putih dinding sahaja. Hidup sendirian tanpa anak -anak kerana anak -anak dah besar dan mempunyai keluarga sendiri. 

Hidup sendirian mempunyai cerita sendiri. Malam dan siang yang hampir sama. Sunyi... lagu tidak seindah dulu, makan tidak sesedap dulu, jiwa sepi dan entah kemana mau merajuk hati...Ada TV hanya dapat mendengar bunyi. Ada hati tetapi sukar untuk mendapat orang yang mengerti.....

Waktu begini ada duit banyak pun tak berguna... tenguk duit pun tak nampak.... Pegang duit pun tak terasa...Bila  anak anak hantar kita pergi bank... suruh dia orang tulis keluarkan seratus, dia tulis seribu pun kita tak tahu... kalau ada sepuluh ribu pun kita tak tahu... Kalau kita tak percaya anak anak dan suruh orang lain pun tak boleh.... dia orang lagi buaya besar.. Kemanakah akan pergi, takkan terusan begini sehinga memakai paperssssssssssssssss

Orang cakap senang sahaja, macam dunia ini dapat diputar putarkan. Tunggulah waktunya...korang pun nanti tua jugak..nanti nak tenguk gelang emas pun tak boleh dan pakai pun tak cantik





3 comments:

Jijahh @ f.k said...

heheh kena la pakai masa muda kan ?? .. tapi ... kejam sangat ke anak anak depa tu ekk .. sampainye hati ...

kella said...

sayu membaca header di atas...

hidup umpama roda... berputar mengikut waktu.. :)

azieazah said...

Betullah Pak Din. Bila usia semakin menginjak, banyak yang sudah tidak upaya dilakukan.

Lumrah kita, tiada yang kekal tiada yang sempurna.

Terimakasih berpesan-pesan.