Tuesday, February 15, 2011

Kek Tidak Di Potong

Salam........... Berhari hari sudah meninggalkan blog tanpa entry lantaran kesibukan dunia yang tidak berakhir. Kesibukan dunia ini banyak mengajak kita meninggalkan solat dan zikir . Ini bererti bahawa tubuh ini sudah kurus kerana sudah lama tidak menerima makanan. Tinggalah nafsu serakah yang tidak pernah kenyang , mempunyai kemahuan yang tinggi......

Maulidulrasul datang kembali..... Seorang lelaki berbangsa Cina datang bertanya kepadaku " Lu tak pergi sembahyang ka hari ini? " Aku tersenyum, senyum yang penuh makna...........

Bagaimana umat Islam menyambut maulidulrasul ? Mereka pergi ke masjid mendengar ceramah atau berarak ramai ramai seperti waktu lalu sambil mengucapkan selawat ? Atau sebenarnya lebih enak duduk dihadapan tv sambil minum pagi ?

Mungkin tahun tahun depan ada cara terbaik, sambut maulidulrasul di Dataran dataran besar, adakan musik hiburan berbentuk nasid, adakan keramaian sambil berniaga. panggillah artis terkenal, bawalah pemimpin yang bersuara lantang, adakan permainan sukan sekurang kurangnya main tarik tali..... Atau sebenarnya kita patut duduk dimasjid mendengar ceramah yang mengantukkan dengan tajuk baru menyambut hari kekasih..........?

Aku tak ada hadis nak dipinjamkan bagi menguatkan cerita aku ini... aku pun tak perlu berlakun untuk menunjukkan kebijaksanaan. Hanya aku tahu pagi tadi jalan raya sunyi... banyak orang masih tidur...tidur bersama kekasihnya











1 comment:

Liza @ Adzriel AB said...

kerna semalam menyambut hari kekasih gelap..

dan aku hanya menyambut 15 feb setiap tahun :
http://adzriel.blogspot.com/2011/02/kak-bot-naik-motor-bot.html

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...