Followers

Thursday, March 17, 2011

Dari Jepun Ke Malaysia

Salam ... baru sebentar membaca blog dari dapur laksemana........... komen yang cantik tentang otak otak orang kita. Ada ke kemusnahan dan malapetaka di Jepun jadi bahan ketawa.Kalau nak gelak pun patut patutlah.Disni bila kita dah cukup makan syukurlah...Jangan kerana terlampau pandai boleh jadi bertambah bodoh.

Semalam sebelum bailik ke rumah aku singgah ke tesco rawang, nak cari milo dan singgah makan sekejap di tempat makan dalam tesco


Nasi dan sup kaki ayam ini cuma bernilai seringit.... sekali lagi RM 1/-... Korang yang datang kesini janganlah sombong sombong makan kat restoren besar... Kekadang aku beli nasi ni 4 bungkus dan bawak balik berserta sup  kaki ayam . Jiran aku pun beli jugak.... Memang lebih kenyang anak beranak terutama  bagi mereka yang hidup susah susah ni.

Kalau di negeri Jepun waktu ini... mereka lebih berharap ...... susah mungkin sesusah zaman jepun makan ubi kayu..... mungkin susah lagi.................. Apa pun syukurlah....Malaysia masih bahagia.


2 comments:

achik ezam said...

kaki ayam mmg feberet saya tu:))

murah bebeor ye pakcik..mcm sedap juga

Panglima Muda said...

sedap tapi tak bole makan selalu