Followers

Friday, December 16, 2011

Fitnah Kepala Bapak "Orang Kita"

Salam.......... Herannya aku bila tenguk blog sedara mare kita ni... Dah top pun sampai ke puncak tapi kerja fitnah memfitnah mereka semakin hari semakin banyak. Kalau bendatu tak betul , tok sah tulislah kecualilah kalau nak buat cerita dongeng. Dah tu tulis nama orang yang jadi mangsa tu , terang benderang..... Taulah korang orang berani dan tak takut kena tangkap dan tak ada sape pun nak tangkap korang. Lebih lebih pun korang buat semak meja balai polis je dan lepas tu ajak pak polisi minum teh kat kantin balai .... Orang orang sana pun nak cari sumber hidup dan bukan benda merapu macam korang tulis.... Aku pun mengintai jugak tapi tok sah le buat dosa kering......

Apatak merapunya, orang hidup korang kata mati.... Akai pi letak kat mane... Dah tu tulis nama Allah, ayat beso beso di puncak blog, macamlah kau orang suci sangat....... Ingatlah...ayat suci tu jadi saksi kerja jahat korang diakhirat..... Aku nak tegur ni.......aku tak kira korang sape, orang bersongkok, orang berkopiah, orang bertudung, ahli musik, pensyarah universiti atau sesiapa..... Kalau dengan tuhan aku membahasakan diri aku ini adalah aku, dengan korang aku tak akan bersaya dalam soal ini. Lu sapa ...........



7 comments:

kakcik said...

Kakcik tak tahu pangkal cerita, jadi kakcik pun tak tahu nak kata. :)

a.samad jaafar said...

sama ngan kakcik.. cer jelas sikit lagi.. sikit jeee... hihihi..

jedi said...

nape??

Jijahh @ f.k said...

Pang5 > Moga cepats embuh ...

ps : cik Jah suka la nengok gambar ni ... klasik abes ... nak copy boleh?

Queenie said...

saya pun tak berapa jelas...
tp bab gunakan ayat suci dan kalimah Allah utk menghalalkan cara 'secara' mereka mmg membuatkan saya mual...

byk yg nak diluahkan tp sebaiknya saya pendamkan jer kerana Melayu diIslamkan dengan Islam diMelayukan pasti berbeza dan amat ketara, mengapa 'mereka' buat2 buta?

maaf ya kalau tulisan ini tak relevan dgn isi cerita...

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

CSR pun x berapa jelas biarpun dah baca 3 kali... yg faham cuma satu.. tabiat buruk memfitnah...

Panglima Muda said...

salam ... senang je...cuba tenguk blog kekawan politik tu.. atasnya cantik dengan ayat alquran,sabda nabi pun ada... kat bawah mula selak kain orang dan buat fitnah. Apa motifnya..sengaja nak tambah dosa. Kalau cerita betul saya boleh terima..Dulu sedara saya ustaz ismail kamus belum mati, dia kata mati. Gila apa gamaknya dia. Kalau tak sukapun jangan merapu sangat