Followers

Thursday, February 16, 2012

Antara Dua Cerita

Salam..........


Semalam,
aku lewat disana
di malam gelita tanpa cahaya
melihat kau yang tidak ternyata

Semalam
cebisan selindangmu terurai
di balik batu nan tersergam
siapakah kau dewi mencuit pandangan
melambai hatiku yang sedang rawan

Semalam,
Mencari ubat dan penawar
antara nyata dan hijap
hidup dan mati ketentuan tuhan
mati bukan kerna sumpahan

 ubat ini kena makan tiap tiap hari...........

ubat ini untuk orang fikiran runsing

p/s.......semalam pm lalu di templer sana, kat batu sana tu ternampak selendang cantik dalam sekelip mata, selindang sutra tu....sapelah punya ya............

14 comments:

maszull said...

assalamualaikum PM...hati2 takut nanti "selindang delima"yg empunya..hehehehe..:)

Kakzakie said...

Kelibat siapa punya angkara
membuat rawan hati dicengkam rindu
atau jelmaan perasaan semata
bila ubatan meresapi tubuh
kembali merenung Tasauf & zikir...

Amy Syaquena said...

Saya pun perlu makan setiap hari cuma ubat kedua saya nak praktikkan juga la..

♥cmª shIemª♥ said...

jUmpa selendang putih?? Huhu..sapekah gerangan empunya selendang.. Cantik puisi.. Ubat ape yg kena mkn hari2 tu?

Btw..terima kasih singgah..
*sharing is caring*

Panglima Muda said...

ubut kencing manis ni....belum tua sangat dah terkena. Tu lah asyik minum teh tarik

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Ubat apa tu? Jaga kesihatan terutama di peringkat usia kita ni

Panglima Muda said...

tadi pergi klinik...dah turun dah 8.0 tapi kena tambah ubat , siang 2 biji, malam 2 biji. Kenyang ubat ajalah...

Nong Andy said...

oh selendang cantik ya?

aiyang said...

salam....jaga kesihatan...memang bahaya selalu minum teh tarik ni...

MawardiYunus said...

singgah sini :)

Lady Windsor said...

Salam PM,
Jangan lupa makan ubat...oh ya ubat kita sama..saya kena ambil 6 biji setiap hari termasuk yg dalam pic tu..

Gen2Merah said...

sungguh mendalam maksud puisi ini.. jaga2 kesihatan ye... hargai sebaik2nya kehidupan ini...

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Kesihatan mahal harganya.... tapi PM masih kelihatan sihat dan semoga terus sihat. Selendang sape agaknya?

Panglima Muda said...

hantu cina agaknya