Followers

Sunday, May 20, 2012

HADIS FACEBOOK

Salam........terpanggil sekali lagi disini justeru kerana pm telah terlepas kata di FB orang perempuan tu... Ya lah, orang tak kenal kita, kita pulak yang sibuk sibuk komen.......

Zaman ni, FB ni ada baik dan buruknya...Tapi kita ni kena profesional...terimalah kutukan dengan hati yang bangga... FB juga tempat melepaskan geram, sumpah seranah....Namun orang cantik biasa akan meletakkan status yang cantik juga. Memetik hadis dan ayat suci alquran yang indah indah....Yang indah itu adalah MUTIARA yang paling berharga.

Wanita itu telah menulis  "copy paste : kata kata Saidina Ali. 


'Siapa yg byk bicara, byk pula salahnya,.. 
Siapa yg byk salah, hilanglah harga dirinya... 
Siapa yg hilang harga dirinya, bererti dia tidak warak...
Sedangkan org yg tidak warak itu bererti hatinya mati' [Saidina Ali Abu Tali



Pm telah memberi komen ;-

jauh sangat perginya wahaii saudari oiii, bagai mencari mutiara yang hilang. Kalau ada kaca peliharalah mudah mudahan menjadi benda berharga di masa akan datang..


Salahkah pm komen begitu ? Mungkin pm merapu pada tengah tengah hari ahad ini. Pm tahu dia tidak suka walaupun pm kata pm bergurau . Maklumlah gurau orang tua...... 

Dipasar sana ada kelihatan makcik menjual kueh mueh, cantik dan menyelerakan...Tapi rasanya dah tak sedap, walaupun makcik membawa anak gadisnya yang cantik tolong berniaga...Yang sedap itu dimana agaknya. Kata orang yang sedap itu ditekak manakala perut pula hanya mahukan kekenyangan.

Zaman terus berlalu.....pm mula melihat...manusia berdoa dengan kusyuknya....sayu terlalu sayu, mendayu sangat mendayu....tapi DALAM FACEBOOK...............



Marilah kita ke pondok pengajian, berikan laptop kepada anak murid sorang satu, suruh mereka belajar melalui internet, tuan guru boleh goyang kaki dan anak murid cuma perlu berdoa di facebook saja...


4 comments:

[PCL] said...

slm pm sihat no?...ada yg niatnya tu mmg bagus dah..cuma caranya tak brp nk kena...pcl pn risau gak dgn diri yg tak seberapa nih, nk nasihatkn dan seumpamanya melalui medium semasa yg serba canggih ini. Fb..untung kalau2 ada yg sentap terus sedar dan melakukan perubahan yg baik dari sblmnya...syukur itulah yg diharapkan....terimalah dgn hati yg terbuka ...*kalau takmau, duk diam2 saja!

Panglima Muda said...

cam tulah

Telor Power said...

berguru biarlah betul2. tapi kalau dalam FB ni no komen, pasal terlebih ramai yg cerdik pandainya..

Panglima Muda said...

inilah yang susah nak cakap.Dulu kalau kita mengambil sepatah bismillah pun kena ijazah dari tok guru. Sekarang main cilok kat internet je....kira dah pandailah tu...