Friday, June 22, 2012

Filem Cilaka

Salam......

Beberapa hari lepas saya sempat  menonton filem tamil. Tajuknya saya kurang pasti maklumlah filem tamil. Pelakunnnya agak kacak juga dan seperti biasa pelakun filem tamil ini kekadang ada juga masuk ke filem hindustan. Kot mana pusingpun satu negeri jugak cuma bezanya bahasanya. Janganlah pakat gelak ya...

Ceritanya berkisar kepada 3 jenis kehidupan manusia dan menyanyikan lagu tuhan masih ada. Saya ingat lagu dakwah .....Yang tak bagusnya filem itu menunjukkan keganasan orang islam yang berjuang untuk berjihad. Orang Islam menjadi pengganas dan mahu meletupkan bangunan hospital dengan alasan jihad. Biasalah hero filem tamil dapat menghapuskan 3 orang pengganas islam itu yang mana polis india sendiri tidak berkemampuan memusnahkannya. Keganasan itu menunjukkan orang islam yang hidup berpandukan alquran menembak orang orang yang tidak bersalah termasuk kanak kanak di dalam hospital berkenaan. Saya menonton filem itu sampai habis walaupun saya tidak berkenan lansung dan saya tidak tahu bagaimana bingainya pengarah filem itu..........

Saya pasti filem seperti itu tiada di negara kita melainkan mat saleh juga menciptanya. Asal sahaja orang islam sahaja mistilah pengganas, asal sahaja pakai serban misti pengganas..........Seolah olah agama islam ini adalah agama pengganas


No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...