Followers

Saturday, June 9, 2012

Malam Pengantin

Salam,

Malam masih muda, di luar sana sanak saudara masih sibuk mengemas. Bunyi periuk belanga masih berlaga, musik sang DJ masih mengalun lagu lagu lembut, lagu lagu mengantuk........pngantin masih tidak mengantuk juga.

Lalu apa yang harus dilakukan, sudah berkali kali berulang ke bilik air, lantaran kesejukan, lantaran gemuruh disambut gelombang di dada yang kian kencang. Hendak membuka baju ? Ah....sepertinya manusia tidak beradap, bukankah elok satu persatu, yang dulu patut di dulukan dan yang kemudian kita kemudiankan. Jadi mahu bermula di mana ? pengantin masih malu membisu.......bunyi bising di luar menggangu perjalanan. Tiba tiba pintu bilik diketuk, rupanya makcik Timah nak masuk mengambil dulang di bawah katil pengantin. Makcik ini satu hal, mengganggu pengantin mengarang madu, bagaikan tidak faham faham. Tapi tidak mengapa, rumah pengantin ini bukannya besar sangat, hanya ada satu bilik besar........dua bilik yang lain hanya muat untuk adik adik.

Sudah jam 3,00 pagi...........tidak ada sesuatupun bermula.....Sang suami mula bertanya " yg, tau tak mandi junub ? ' " Tau bang " jawab isteri. " Macam mana " tanya suami. " Biasalah bang. bukak paip, mandi pakai shower, lepas sabun badan kira oklah "

Suami yang bodoh terdiam, mula membuka kutang isterinya satu persatu, terus memanjat seperti labi labi dan kemudian terlentang kekenyangan. Sungguh nikmat malam itu dan mengulanginya berkali kali sehingga subuh menjelma. Esok pastinya akan mandi, esoknya pasti terpaksa makan panadol namun rambut isteri masih keras dengan gel, masih banyak sepit rambut dan segala macam klip yang melekat. Segalanya akan melambatkan dan melepasi solat subuh......Siapa yang mahu menolong kali ini.

Akhirnya mandi berdualah mereka itu sepertinya kerbau sapi.............................. 



7 comments:

-gedek! said...

(•_•)

JunAina said...

Kisah benar hanya rekaan semata...:)

Sungguh anak2 zaman sekarang agaknya tidak pernah bertanya isteri tentang mandi wajibnay apatah lagi mahu mengajar sedangkan bagi org tua zaman dulu2 sebelum segalanya bermula wajiblah bagi suami mengajar isterinya cara mandi junub.

maszull said...

assalamualaikum PM...x kan la x tahu masa pi kursus kawin kan ada ustaz ajar dan bagitahu semuanya tu mcm mana boleh x tahu ni...:)

Telor Power said...

kikikikiki....

Panglima Muda said...

salam....betul bang cerita ni, ustaz pun ngajo tak habis kekadang. Setakat niat semua orang tau. Orang pempuan mandi tak serupa orang lelaki. Bukak balik buku mandi... niat, menyampaikan air seluruh badan...tang tu cam mana ya..tak kan main simbah simbah je..uataz malu nak sebut...apatah lagi nak sebut BULU ARI ARI...

Karisma Merah said...

kenalah berilmu baru bleh di ajar dan mengajar...

akumama said...

HAHAHA..ADEHH, SAKIT PERUT SAYA KETAWA PM