Followers

Sunday, June 17, 2012

Renungan Anda

Salam............,

Seingat pm bila mendengar emak saudara pm marah marah kerana gelang emasnya dicuri orang. " Aku baca yassin dan sembahyang hajat baru korang tau " katanya. Dia bercakap kepada anak anaknya bagi menunjukkan betapa kuat kelebihan suruh yassin dan solat hajat itu. Mendengar sebutan itupun orang dah takut................

Zaman ini bagai mana pulak ? Bila sebut sahaja soal orang sakit tenat dan tak tenatpun, hendak mencari orang baca yassin pun siksa. Bukan tak ada orang baca yassin tapi tak ada orang pandai dalam soal baca yassin. Alih alih... kita carilah orang masjid yang memang ada ada buat  aktiviti itu pada malam Jumaat. Anak anak orang sakit tu tak pandai baca yassin ke ? Dulu emak bapak tak hantar belajar mengaji ke. dulu sebelah petang tak sekolah agama ke ? Senang jawapannya......sebab selepas baca yassin nampak cam tu jugak, tak nampak keluar asap dan apipun macam filem ninja. Lebih lebihpun ada botol air mineral yang berlonggok depan mata....tutup botol kasi buka nanti doa tak boleh  masuk masuk wooo.....



2 comments:

Karisma Merah said...

kalau amalan itu di buat secara berterusan insyaAllah segala dugaan hidup akan mudah ...

Si Matatajam said...

Rugi rasanya kalau ilmu ni disia-siakan...