Wednesday, July 25, 2012

Aku Dan JWW Birch

Salam.............,

Allah itu Maha Kaya....Setelah mencecah 30tahun, Allah pertemukan saya dengan kenalan lama di waktu usia saya setengah abad. Saya antara pelakun teater dipentas itu memegang watak sebagai JWW Birch telah bertemu guru saya yang juga pengarah teater itu semalam.


Pembunuhan JWW Birch di Pasir Salak menjadi agenda pertama di malam yang penuh gilang gemilang. Cikgu Zainal disebutlah namanya yang pernah menjadi kumpulan Anak Alam, telah memperlihatkan bakat kami yang pada ketika itu budak budak hingusan....Bukanlah senang untuk melontarkan suara disebalik kegemuruhan dan jantung yang berdetup detap. Bukanlah senang bercakap tanpa alat pembesar suara dan juga mengatur langkah satu persatu. Akhirnya semua berjalan dengan lancar.....

Semalam saya berjumpa cikgu Zainal di bazar ramadhan MPS. Sungguh saya tidak kenal dia dan saya sangka ND La La menyapa saya. Dia kelihatan lebih muda dari saya.......Dengar khabarnya bertugas di JPM Shah Alam.... Sememangnya semua anak muridnya membawa haluan masing masing. Ada yang sudah menjadi orang besar besar, ada yang kecik kecik...begitulah adanya

No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...