Followers

Tuesday, July 24, 2012

Kelaparan Yang Memuncak

Salam..........,

Beberapa tahun yang lalu di hotel hotel besar tidak membenarkan pekerja pekerja Islam makan di kantin waktu tengahari. Seperti biasa mana mana manusia yang tidak berpuasa akan menyorok nyorok makan dan menghisap rokok di tempat tempat tersembunyi sebagai tanda takut dan hormat. 

gambar hiasan dari google

Bila pm berpindah pindah ke hotel kecik molek maka terjumpalah dengan GM yang bukan muslim. Bila pm kemukan masalah pekerja melayu makan di bulan puasa, beliau tersu menjawab bahawa hotel ini adalah bukanlah hotel orang Islam. Jadi susahlah nak membuat kerja..............Apa lagi melayu melayu yang tidak ada otak ini makanlah di kantin waktu tengahari buta dengan laparnya. Mereka tidak sedikit merasa segan dan silu dan seolah olah tidak bersalah apa apa. Berkepul kepul kepullah asap rokok mereka di dalam kantin itu....

Tahun demi tahun berlalu, mereka yang memonteng puasa itu telah tiada lagi bersama kepulan asap rokoknya kerana rezekinya tidak panjang di hotel itu. Akan tetapi terdapatlah sedikit saki bakinya yang berkata " tidak berpuasa adalah hak peribadi "........Kira islam adalah hak peribadilah... Kalau dibiar biarkan maka makin tak nak Islamlah mereka.

laparnya

2 comments:

maszull said...

assalamualaikum PM...la kan dah kena cekup buat benda x elok mmg mcm tu la balasannya...:)

Panglima Muda said...

ha ha ha