Thursday, July 5, 2012

Kembali Terjalin

Salam.........

Mengingati lagu Arwah Sudirman " kalau pergi Kuala Kubu, tulis nama atas batu " mengingatkan saya pekan lama itu di tempatnya saya membesar menjadi seorang lelaki tabah. Di sana saya bersekolah, di sana saya temui sebuah keluarga dari Jabatan Hutan yang menerima saya di dalam hidup mereka. Di sana juga buah hati saya meninggalkan saya dan menaiki kereta dengan lelaki lain.....



Kuala Kubu dengan kisah lama buaya putih yang menyebabkan empangan  pecah............



Kuala Kubu tempat saya masuk pertandingan membaca Alquran.......Di sana saya didewasakan dengan segala kisah suka duka.........Sekali sekali masih teringat kata kata arwah atok angkat saya " lamo ekou tak datang, takkan nak tunggu atok mati baru nak datang " Sungguh benar kata atok.... bila pakcik pindah ke Langat, atok sudahpun meninggal dunia..... Tak ada ilmu yang saya dapat dari atok .Cuma yang tinggal pesanannya " kalau kau buek baik orang akan kasih"...

Takdir Allah "ujang" cucu atok menghubungi saya kelmarin.........Lama sudah kami tidak berjumpa. Dengar khabarnya dah beranak pinak dan bercucu...loyar buruknya tak habis habis .....begitulah kami yang semakin tua ini.................

5 comments:

maszull said...

assalamualaikum PM...mengimbau kenangan lalu yer...:)

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

Unknown said...

Itula ikatan xkn terhenti di sini kan pm

Telor Power said...

kenangan mendewasakan kita

Newskaki said...

Hello, we're Newskaki, Malaysian Bloggers News Network Portal. We are pleased to invite you to our big family of bloggers, no matter you are local or not, just log on to www.facebook.com/newskaki or you can return us an email: advertise@newskaki.com. Not a blogger? It's okay for us, visit us at www.facebook.com/newskaki for latest hot events.
Also, don't miss the tempting Tutti Frutti with 20 percent discount in 1Shamelin only for first 50 Newskaki fans and bloggers! Not a fans yet? Join us now!
See you soon.

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...