Followers

Wednesday, December 5, 2012

Pilhan Hati Seekor Biawak

Salam........sudah beberapa hari tidak menulis, badan terasa sangat letih dan kurang sihat. Apakah isu pm kali ini....Nanti pm letak gambar dahulu


Anak India yang dua orang ini terlalu muda sangat. Tengah bercintalah tu... Gambar ini pm ambil berdekatan Selayang Mall semalam...Cerita kali ini adalah tentang memilih pasangan hidup....Korang pernah pilih ke ? Pastinya telah dan pernah memilih akan tetapi pilihan itu dengan kehendak keluarga atau pilih sendiri sendiri ? Banyak orang sekarang memilih sendiri pasangannya mengikut selera masing masing tapi kenapa tidak mengikut kehendak keluarga. Susah juga kalau tak kenal , mana nak syok ? Macam mana nak sefahaman kalau tidak kenal hati budinya.

Apa salahnya sesekali kita jenguk kepada mereka yang kahwin dengan pilihan keluarga. Orang tua pasti pilih yang terbaik untuk anaknya, memenuhi citarasa kehidupan masa kini. Tentulah ciri ciri kesenangan diketengahkan dan bukan setakat cantik bergaya.

Hari ini banyak cerita cerita terbalik kita dengar, " isteri saya boleh mengawal saya, saya tidak dapat mengawal diri sendiri " Gila apa gamaknya orang ni, semalam pm dengar orang tu bercakap dalam tv. Seorang ibu berpesan dengan menantu perempuannya dengan kata " kau jagalah laki kau ni, dia ni susah bangun pagi sikit."  Kalau dah susah bangun pagi tak usah berbinilah.......buat naya anak orang sahaja. Pemalas bangun pagi , maka dengan secara automatiknya dia pemalas nak pergi kerja...sembahyang subuh tak usah cakaplah........Inilah akibatnya pilihan sendiri.....

Kalau bernikah dan berharap orang perempuan menunjukkan jalan dan membimbing ....entahlah....Bukannnya orang perempuan tak boleh jadi cikgu tetapi tak boleh jadi imam kepada orang lelaki kecuali kat Amerika tu....

Berhati hatilah kalau anda memilih suami yang rengan tangan......


pm tak jual benda ni

1 comment:

azieazah said...

Cabaran sungguh mencari jodoh zaman sekarang. Orang sekarang sudah tidak takut untuk ingkar perintah dan sunah.