Followers

Thursday, May 2, 2013

Balik Kampung Mengundi

Salam..............

Marilah pergi mengundi walaupun suka atau tidak suka pada 5/5/2013. Kali ini janganlah harapkan duit dari mana mana bilik gerakan. Cukup cukup sudah anda telah terbeli setelah sekian lama. Hasil pembelian itu anda merana selama 5 tahun. Anda hanya memberi kemewahan kepada pihak tertentu sambil menggadaikan maruah bangsa dan keturunan.....


Anda sendiri melihat ketuanan melayu mulai luntur. Tanah tanah milik melayu terjual kepada mereka yang berkemampuan. Pemimpin anda bukan lagi di kalangan anda sendiri dan Tanah Melayu hanya menjadi sebutan di dalam buku sejarah.

Perjuangan anda tidak perlu lagi kepada titisan darah. Sebaliknya hanya dari laungan laungan yang " BERBAYAR". Anak anak bangsa terus menangis dan terpinggir...Bumi ini bukan berterusan menjadi milik kita lagi..


Bangkitlah dengan rasa cinta dan jihat, bermuafakatlah dan bukannya saling bertomahan. Bukan saling menyebut hadis dan alquran lalu diterjemahkan dengan nafsu. Bukan menunjukkan " aku" inilah yang lebih tahu dan berketurunan TOK GURU. Kerana kita semua berasal dari yang satu, dari yang satu menjadi ramai...

Jangan takutkan anak anak lalu membeli sardin dan beras banyak banyak untuk disimpan di store rumah.. Hari ini kita mengundi esoknya kita bertemu lagi di kedai kopi. Kita solat di masjid yang sama kerana kita adalah bangsa yang serupa... "Bangsa Melayu"

1 comment: