Followers

Wednesday, May 15, 2013

Kerja Kotor

Salam..................

Banyak orang mahukan kehidupan yang berjaya. Apabila mendapat kerja di tempat kerja baru kita akan menjadi penyapu baru. Adakalanya kita mendapat amanah yang bukan bukan dari bos kita, apatah lagi bos itu pula bukan orang Islam. Maka tidak usahlah ditanya tentang hukun hakam.

Bos besar kita suruh kita cari sebab untuk buang kerja beberapa orang anak buah kita. Kita kena cari pasal dan cari sebab kukuh untuk buang mereka. Ini bermakna kita kena buat kerja kotor dan mengenakan tekanan kepada mereka dengan kepakaran kita yang ada. Hendak ikut atau tidak ikut perentah ? Jika tidak ikut arahan bermakna kita bukanlah pekerja yang berjaya. Jika ikut pula bermakna kita adalah MANGKOK yang berjaya sangat..........

Dah usia tua ini tidak usahlah buat kerja bukan bukan. Pekerja yang tidak baik haruslah dididik serta dinasihatkan. Manalah nak jumpa orang yang tidak pernah melakukan kesalahan. Bengong gamaknya. Tapi itulah yang pm nak ceritakan, walaupun cerita biasa, kejahatan dan ketamakkan dunia memang begitulah.


penat


1 comment:

*SiRibenMerah said...

setuju!
tapi lama2 layan sakit jiwa jugak.
hurm..