Followers

Monday, September 2, 2013

Hantu Langsuir......

Salam....,

Semalam pm dengar cerita ada budak belakang rumah tu nampak hantu langsuir berjalan di depan rumahnya waktu petang. Agak agaknya dia berjalan makan angin selepas waktu hujan. Anak pm yang lelakipun ada cakap ada nampak benda tu lalu di depan pintu rumah di sebalik langsir. Betul ke ni ? Jangan jangan budak ni mengarut tak, mana ada hantu pada zaman ini ?

Sah semua ini cerita karut. Hantu ni macam pakai uniform pulak warna putih dan terbang sana sini. Tapi betul betul ke ada ? Kalau kita bercerita waktu malam, memang meremang bulu roma........


Nak bercerita pasal hantu ini, sepanjang pm hidup di bandar ini rasanya memang tak ada. Kecualilah di rumah rumah kosong dan bangunan lama. Tapi di kampung memang banyak hantu yang berkeliaran dan termasuk juga yang dibela bela dan dibagi makan. Manusia ini memang sukalah membela hantu dan selepas itu menakutkan anak cucu. Tidak termasuk jugalah mengajar anak anak beriman dengan hantu. 

Walaubagaimanapun kalau anda ingin merasai bola roma naik meninggi baliklah ke kampung halaman anda, dalam percaya dan tak percaya itulah hantu ini akan muncul dalam bentuk cerita, dalam bentuk perasaan dan memang sah nampak betul di depan mata..... Ustaz kata itu semua karut.


2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

paling seram bila dengar orang mengilai macam langsuir tu... naik semua bulu roma...

chengmai said...

kalau kita takut tunggul pun di sangka hantu.tak pernah pun dengar orang mati kena cekik dek hantu selalu nya kena cekik dengan orang rasa nya hantu pun dah takut kat orang.renung2kan lah.