Followers

Saturday, October 5, 2013

Rindu dan Cinta Seorang Tua

Salam.........,

Hari ini hari Sabtu...Best sekali kalau dapat jalan jalan dan makan makan. Ada orang kerja setengahari dikira syok juga. Selepas pukul dua petang mulalah mengatur langkah menggoyang punggung ke sana kemari...


Tapi kita ni " kerja" bang, kerja yang tidak pernah tak ada kerja. Hari hari kerja, badan kerja otakpun samalah bekerja. Penat memanglah penat dan selalu tertanya tanya bilalah nak rehat ni...

Kalau berjalan jalan di taman dapatlah mengintai orang bercinta cinta. Alangkah seronoknya mereka ya....hidup tak sunyi dan dimana mana ada kasih sayang....



Kita kat sini bernyanyi lagu " Tiara" ajalah

Tiara, Menggamit kenangan zaman persekolahan
Tiara, Ku mimpi kita bersanding atas kayangan
Seakan bisa ku sentuh peristiwa semalam
Di malam pesta engkau bisikkan kata azimat di telinga
Kita, Terpaksa berpisah untuk mencari arah
Kita, Dipukul ombak hidup alam yang nyata
Engkau jauh meniti puncak menara gading
Yang menjanjikan hidup sempurna tapi aku hanya tunduk ke bumi hidup tertekan
Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum hanya bertemankan sepi
Bisakah kau menghargai cintaku yang suci ini
Oh Tiara, pedihnya dapatkah kau merasakan
Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum hanya bertemankan sepi
Bisakah, masih bisakah
Engkau hargai cintaku lagi
Oh Tiara pedihnya dapatkah kau merasakan
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakannya…
Tiara…......................
Nyanyikan lagu ini menyebabkan kita ingat kisah lama..........Entah apa khabarnya " teman" lama kitatu.....

Kitani tak sekolah tinggi masa tu, selepas sekolah pergilah kerja menyabit rumput dan meredah hutan. Hina sangatlah...pakaian kerjapun busuk busuk, siapalah yang nak dekat...Kalau hendak menyambung sekolah janganlah diharapkan, mana ada duit. Jadi buatlah kerja apa yang patut. Mereka yang kaya dan mempunyai emak bapak berkemampuan tentulah bernasib baik dapat ke universiti........
Tapi kita selalu percaya bahawa tiap uasaha itu diberkati Allah. Mungkin apa yang kita cita citakan dan apa yang kita harapkan itu tidak dapat. Namun Allah gantikan dengan yang lain. Hari ini barulah kita nampak bahawa kebahagiaan itu sebenarnya adalah tubuh badan yang sihat dan hati yang senang. Sekarang ni agaknya " tiara' tu dah tua dan dah jadi datin atau mak aji. Entah kebahagian apa yang " tiara" itu dapat.......... Kita pula kalau nak test suara sekali sekali dekat rumah kahwin tu apalah salahnya. Janganlah sampai orang kata " pak aji tu buang tebiat jadi orang muda balik"
Sebut pasal tu adakalanya patut kita beringat ingatlah...." kalau kita ingat kita sentiasa muda dan serba boleh, rasanya dunia ini boleh kita beli."  Sedetik demi sedetik masa berlalu....semakin lama semakin banyak waktu yang ditinggalkan manakala saat nak pulang semakin hampir.....

1 comment:

chengmai said...

sentiasa lah bershukur dengan apa yg tuhan dah bagi pada kita ada orang yg lagi teruk dari kita dah berharap nak jadi macam kita.sesengguh nya tuhan itu maha adil.renung2kan lah.