Followers

Sunday, January 12, 2014

TETAMU DI MUKA PINTU

Salam.........

Islam itu indah, begitulah detik hatiku bagaikan mengalunkan lagu...............Hanya tinggal beberapa hari lagi aku akan berlepas untuk menunaikan umrah. Sepertinya orang lain aku sangat berharap supaya selamat pergi dan kembali. Dalam masa yang sama aku bermohon kepada Allah untuk mendapat ilmu yang yakin dan memberi menafaat.

Seperti yang dirancangkan sebelum berlepas, sukalah hatiku untuk memanggil jiran jiran sebelah menyebelah untuk diajak makan bersama sama. Kepada adik beradik dekat dekat kujemput juga dengan kata " datanglah ke rumah malam ni, ada sikit makan makan" Sebenarnya aku ini "simple"....setakat doa doa tu sesiapapun boleh... Yang penting makan....

Pagi semalam aku pergi berkursus untuk kali ke 3, sementara anak bini di rumah beserta kawan kawan yang terdekat pakat pakat masak  masak sikit sikit....


Tapi ahli mesyuarat tingkap ini dah buat plan lain....


Pukul 7.00 malam dah jadi macam  ni


Selepas aku solat maghrib, ahli mesyuarat tingkap dengan tiba tiba bersuara " awak jemput orang surau untuk baca doa"... Mai oiii aku terperanjat....".Malam ni malam sabtu kau orang boleh tahan ke " aku mula bersuara. " Insyaallah cukup " kata mereka.... Fikiran Ahli mesyuarat tingkap ni sukar diduga, kenapalah tak cakap awal awal. 

Waktu Isya' aku berjemaah di surau dan akhirnya menjemput sekelian yang ada...Waktu balik ke rumah kelihatan ahli mesyuarat tingkap menyediakan benda benda yang entah datang dari mana









Kesimpulannya...." kerja Allah" manalah manusia tahu....Alhamdulillah semua cukup. Nasi bariani dan laksa pun cukup.... Allah meraikan Tetamunya......

2 comments:

CHENGMAI said...

saya doa kan en din selamat pergi dan selamat kembali mudah2an mendapat apa yg en din harap kan selama ini dan tolong doa kan yg terbaik untuk kami semua di sini seru2 la nama kami semuga kami pun dapat ke sana AMIN.

Marina Monroe @Nanie said...

Assalam PM,

Selamat menunaikan ibadah umrah, Diberikan kudrat dan kesihatan yang baik.

Semoga mendapatkan barokah dan hidayahNYA.