Followers

Sunday, February 23, 2014

Mengidam Makan

Salam.........,

Cerita sedikit pasal makan.............

Sejak dari mula mula sampai ke Madinah, pm begitu berjaga jaga tentang soal makan. Perut rasa tak sedap je dan makanpun ala kadar bagi mengenyangkan perut. Bila tenguk benda makan, susah hatilah dibuatnya....


Gambar ini sewaktu nak balik di lapangan terbang King Abd. Aziz. Hanya beli roti tanduk tu, sedikit kentang goreng dan air teh sudah terkena 31 Rial....Memang tak kenyang tapi tekak mahu makan...


Makanan ini di dalam hotel di Madinah....ada kueh popia, ada kentang ada nuggud, nasi kuning nampak kering sahaja dan TELOR....TELOR arab ni memang warna putih, pm ingatkan telor masin atau telor itek. Kering tak berkuah dan tolaklah ke dalam tekak perlahan lahan.


Ini gambar kakak ipar pm, selera pulak dia makan. Alhamdulillah, tekak dia boleh terima....


Yang inipun lebih kurang sama jugak bila berada di Mekah, kismes je yang menarik. Maksudnya dalam pinggan memang tak penuh apatah lagi air minuman bancuh sendiri.....


Bersetentang masjidi ada komplek besar berdekatan jam besar tu....di sana pm dapat melepaskan kerinduan untuk minum teh tarik serta roti canai walaupun harganya 3 rial tiap tiap satu....



Alangkah baiknya kalau di negara arab tu ada orang jual kueh APAM. Dah tentu arab yang jual APAM akan dipeluk peluk oleh orang Malaysia


Pm nak nasihat sikit, kalau sampai ke sana, mulut janganlah gatal gatal menyebut sakit perut dan tak selera makan, nanti korang betul betul tak selera sampailah balik ke Malaysia....

Sampai hari ini pm masih belum membeli buah cempedak untuk di goreng kerana pada ketika pm melepasi kawasan ini pm terbau cempedak bukan main sedap sekali... Ada ke Arab kat sana jual cempedak goreng ?



Kalaulah ada.....tolong kasi tau kekawan yang lain......




No comments: