Followers

Sunday, August 3, 2014

Raya Sederhana

Salam,

Selamat Hari Raya pm ucapkan..... Dah lambat sebab dah beberapa hari tak pegang computer....Kali ni betul betul berehat.......Pm ke utara tanah air iaitu di Sik, gurun Kedah


Ini dia masjid kat gurun bris jaya.....orang pas tak berkenan dengan masjid ini, depa tu ada masjid lain. Jadinya kita tak perlu berebut rebut pergi masjid macam kat KL... kalau datang pukul dua petang hari jumaat pun tak ade masalah. Pm percaya orang KL "the best" kita orang tak main pilih pilih masjid cuma kami tak berkenan orang "tino' jadi menteri besar sebab tak leh jadi imam besar masjid..... Laki dia bolehlah tapi tak syoklah......air semakin kurang nampaknya


Bukan tak mampu beli baju melayu cuma tahun ni pm terasa nak pakai macam bangla pulak. Kat malaysia ni bangla sangat dihargai, gaji lebih dari orang malaysia, dibela macam kucing diberi makan dan tempat tidur. Berlakikan bangla pun ramai yang suka....sebab keharumannya.


Anak pm suka pulak dengan kambing tapi kambing tak boleh dibela dalam taman nanti kena saman walaupun harganya agak mahal....


Suasana di utara cam inilah....


Raya sebenarnya untuk budak budak tapi orang tua tak ada gunanya....

Pm terlupa ambik gambar kenangan diluar sane......

No comments: