Followers

Wednesday, April 15, 2015

Bukan Rahsia (1)

Salam,

Tidaklah salah kita berpesan pesan dan saling menasihati dan semuga kehidupan bertambah berkat. Entry kali ini mengajak anda semua merenung semula kisah kisah lampau yang mungkin kita sendiri telah terlupa.

18hb Jan 2014, pm dan adik beradik pm bertolak ke Tanah suci untuk menunaikan umrah. Dua minggu sebelum itu dengan takdir Allah Taala, pm telah terjatuh masuk ke dalam longkang yang dalam sampai ke paras dada. Tidak nampak apa apa kecederaan berat, cuma luka sikit sikit di bahagian kaki. Alhamdulillah pm selamat bertolak dan mendapat kemudahan dari Allah di tanah suci.

30hb Jan. 2014 pm selamat pulang ke tanah air dan seperti juga orang lain, pm demam dan berlanjutan lebih dari seminggu. Bila pm  cerita kepada orang lain, mereka nasihatkan janganlah sebut sebut lagi kerana yang sedemikian itu adalah sakit penghapus dosa. Selepas itu anak lelaki pm datang bertemu pm menyebutkan hajat hendak berkahwin. Dalam begitu begitu bertunanglah dia selama setahun.



Setelah bernikah di bulan mac lalu, sampailah ketarikh kenduri di rumah pm 21/3/2015. Semua kerja kenduri nampaknya berjalan dengan baik. Setelah seminggu badan pm pula terasa sakit sakit dan sengal sengal tulang belakang. Orang kata itu adalah penyakit biasa kerana kerja berat di hari kenduri. Bahkan nasihat demi nasihat meyatakan sakit itu dari Allah dan sakit itu adalah penghapus dosa..........

bersambung................


No comments: