Followers

Sunday, April 19, 2015

Bukan Rahsia (3)

Salam,

Menyambung entry

Beberapa hari kemudian menghubungi anak di Melaka dan menayatakan hasrat untuk pergi berurut. Masalahnya pm tidak dapat memandu kereta lama lama kerana berlakang sakit. Setelah dia setuju kami pun bertolak dari rumah ke Pahang dahulu kerana ada kenduri yang perlu dihadiri.

Jam 8.00 malam 3/4/2015  bertolak ke sana melalui jalan karak. Nampaknya ok sahaja dan sempat singgah di hentian Bentong Kemudain meneruskan perjalanan ke Beserah.............Jam 12.00 sampai di Beserah, dan pada ketika itu tuan rumah tidak dapat dihubungi, nasib baik kami ingat rumah mereka. Malam itu tidor di hotel 



Esoknya bertolak ke Hotel Sri Malaysia memenuhi kehndak tuan rumah singga jam 3.30 petang Sabtu 4hb March 2015. 


Kesempatan yang ada, menyebabkan pm dapat bertemu Hasslan tanpa anakanda puteri kutub selatan...

Petang itu kami bertolak ke Melaka melalui jalan kuantan segamat.................Sepanjang perjalanan pinggang terasa lenguh walaupun duduk bodoh tidak memandu. Dapatlah melihat kampung orang, jalan jalan lama yang kalau kereta rosak memang parah dibuatnya.

8.00 malam masuk ke Melaka dan terus ke Masjid Tanah ke rumah cucu kepada seorang bomoh patah . Seperti baisa dengan keadaan perut lapar, beraturlah menunggu giliran. Sampai ke gilitan pm, badan pm pun diketuk oleh budak itu. Tidak ada bicara yang memuaskan, ya lah kan niat datang nak berubat, jadi berubat sahajalah walaupun keputusannya adalah "O"......................Balik ke rumah anak makan dan tidur...., esoknya balik KL

2 hari pm bekerja dan akhirnya pm bercuti dengan niat untuk balik berurut di Kedah pula. Masa tu juga kawan kawan nasihat pm" bersabarlah"....Kali ini pm cakap, apa pun jadi pm nak cuti, potong gaji pun tak apa...pm tak perduli lagi pasal kerja....Badan pm sakit sangat....

Dengan berpakat ipar duai, pm balik ke Kedah pada malam khamis 9/4/2015. Esok paginya sampai iaitu hari Jumaat. Hari Jumaat sebanrnya hari yang pendek sebab kena tidur sekejap dan kemudian kena pergi solat Jumaat



Malam itu setelah makan bihun sup bersama daging lembu yang banyak serta minum teh halia, pm dan biras pm pergi ke rumah tukang urut dk kawasan Bris Jaya itu. " perut hang cepat kenyang, banyak angin" kata tukang urut. Betullah tu, memang perut pm cepat kenyang. Makan sikit pun dah kenyang. Tulang lari sikit katanya, dan bahagian rusuk macam pernah kena hentakan yang kuat " katanya lagi...Memori lama kena bukak ni.. Ya lah, dulu....gunung mana yang tak didaki, lurah mana tak dituruni. Dulu memang hebat, akulah orangnya....sekarang hebat itu dimana ? Adakah hebat itu tuhan ambil semuanya ?

Sememangnya orang yang tidak kenal diri ini seperti itulah rasanya. Itulah diri pm, orang yang bodoh yang tidak tahu apa apa. Orang lain belajar terasa makin pandai, pm belajar pula terasa makin tambah bodoh. Memang pm tak faham kenapa pm sakit walaupun mungkin ada agak agaknya. Sebenarnya pm dah jemu sebut sakit, dah malas dan malu pada orang. Asal jumpa orang pm cerita pm sakit belakang.....betul betul bosan........Ada sesiapa nak tolong betulkan fikiran pm ?

bersambung

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI