Followers

Monday, September 21, 2015

Salam Perkenalan

Salam,

Dah lama tidak menulis. agak sibuk dengan cerita politik merah kuning sepertinya bendera negeri pm Selangor. Kini pm tak jadi panglima lagi hanya tinggal pelempang yang lima. Lebih baik duduk diam diam sebab dah tua dah.



Pm bukan jual kain ya...tapi samping cam ni dulu pm suka pakai time raya, paling tidak masa budak budak sekolah dulu masuk pertandingan membaca Quran...Emak pm orang bugis....kain bugis memang adalah dalam simpanan dia. Kata adik ada orang silat  "Cemera Bugis" datang jumpa emak masa arwah masih hidup lagi , hanyalah minta tolong potongkan limau. entah apa fahamnya tidaklah pm tahu. 

Hanyalah pm tahu sebelum arwah pakngah pm meninggal, masa tu pm sedang sakit teruk, barulah dia bukak mulut pasal keturunan  menyatakan pm ni dari keturunan panglima muda iaitu panglima Bugis Selangor. Namun tidak ada apa pun ditinggalkan pada pm walaupun sepucuk pistol.....ilmu pun tak da melainkan meraban sana sini mencari........nasiblah kalau jumpa......Hanyalah pesan atuk angkat pm yang pm ingat " kalau kau buat baik, banyaklah orang kasih"........tu je ilmu pengasih dia... Sampai hari ni belumlah tamat belajar lagi....tu lah kalau ada guru guru muda nak bagi tunjuk dipersilakanlah.

Pm ni kekadang marah dengan diri pm sebab adalah perangai pm ni sombong dan panas baran. Entah turun hantu dari mana. Tu lah kekadang pm ajak diri bersabooo. Semakin tua ni semakin banyak pm nampak perangai pm dulu dulu memang tak bagus. Oleh itu pm nak minta maaf banyak banyak kalaulah ada terkasar bahasa, terutama kepada mereka yang tinggi tinggi pengajiannya, kepada mereka yang bertitle " ayahanda" sampailah cucunda....Kekadang kita terlalu nampak diri kita...Hanya orang yang tak tahu diri sahaja yang nampak dirinya. Mudah mudahan kita semua mendapat keampunan dari Allah.......