Followers

Sunday, June 23, 2013

Tersingkap Kainnya

Salam....................

Hari hari menonton TV, dulu ada "orang berserban" mengapak dan membuang TV kerana TV terlalu banyak hiburan yang mengasyikkan. Hari ini di dalam TV sudah banyak cerita pasal agama. Sekurang kurangnya ada yang suka tenguk cerita Tanah Kubur. Melihat pembalasan di dunia kepada si mati yang baru hendak dikuburkan............. Di masa masa ini juga , kita akan melihat para para ustaz dan ustazah bercakap. Alangkah baiknya kalau dapat isteri macam ustazah tu..... bukan hanya cantik malahan lembut kata katanya. Melihat pada kata katanya, tentulah baik budinya....... Alangkah baik kalau dapat suami seperti ustaz itu ya, pandai bercakap, hensem dan gayanya pandai menjaga isteri. Opppps!!!!!! Siaran berbayar rupanya ? Masih ingat waktu di sekolah dulu, cikgu cikgu selalu bagi kita tajuk dan minta kita huraikan ............?



Suatu hari aku terdengar " jadikanlah hari ini seperti keadaan kita baru baru kahwin waktu dahulu " Esok lusanya terdengar lagi " para suami kena berterima kasih kepada isteri kerana isteri menjaga anak anak kita, menjaga makan minum dan pakaian kita" Alangkah bahagianya.....

Namun ustazah juga manusia kerana dia tidak terlepas dari gejolak rumah tangga, manakala ustaz pula sememangnya dia berterima kasih kepada isterinya sehingga dia dapat tambah cawangan lain juga... Bahagianya....



Cakap cakap orang dengar sahajalah. Kalau nak belajar masuklah kelas pengajian yang betul. Carilah guru cara depan berdepan sepertinya kita belajar mengaji quran masa budak budak dahulu.

Sebaik baik baik suami adalah suami anda walaupun kelihatan selekeh malas dan kuat tidur dan jangan mimpikan ustaz yang hensem itu. Jangan ingat orang berjanggut itu baik kerana janggut itu akan menambah kegelian ditengkuk wanita. Jangan nak merepek menjadikan hari ini sebagai suasana perkahwinan yang baharu. Anda sudah tua, buatlah cara tua..., jangan nak merepek nak memanggil " ling ling: jangan nak merepek nak bagi bunga bungaan. Kata orang ukur baju di badan sendiri...... Elok sahaja bangun dan buat apa apa yang patut, berilah makan ayam di reban, masaklah untuk makan tengah hari dan yang penting sekali pagi ini dah minum ke belum.......?




No comments: