Followers

Monday, October 28, 2013

Mencari Maut

Salam....,

Petang ini hujan panas. Entah apa petandanya tetapi kita dilarang mempercayainya. Cukuplah kalau dikatakan bahawa perkara itu terjadi hanya secara kebetulan atau kelalaian sendiri. 



Saya terus merenung diri sendiri betapa susahnya kita mengawal diri kita, suara kita memek muka kita, perbuatan kita, perasaan kita dan lebih lebih lagi mulut kita. Ada setengah perkara nak cakap susah, tak cakappun susah. Bila dicakap nanti ada orang sakit telinga, bila tak cakap kita pula sakit hati. Jadi tahan punya tahan meletop juga sudahnya.



Mungkin kita cuba nak jadi orang baik, diam dan terus terima dugaaan, sabar jangan melenting tetapi adakah itu dituntut oleh agama. Untuk menegakkan negara adakalanya kita perlu berperang dan bukan menadah tangan menjadikan doa sebagai senjata. Kita menyorok disebalik orang lain yang lebih besar lebih berpengaruh, kita jadi orang baik selamanya....

Untuk menjadi lebih kuat kita perlukan ilmu tapi kita malas nak cari ilmu, kita tak nak belajar tapi mahu semua perkara settle dalam sekelip mata.

Itulah kita yang sering menyorok disebalik kebaikan padahal kita bukanlah orang baik. Mudah mudahan Allah merahmati kita dan memberi pertunjukkan dan kebenaran......wallahualam

3 comments:

Sukma Haron said...

ngeri tengok gambarnya....

PakcikLie PCL said...

apa yg tergantung tu PM ?, lain macam jek ..

kacang buncis said...

eeeee.......takotnya...moga ita sentiasa dilindungiNya