Followers

Monday, July 14, 2014

Pembunuh Upahan

Salam,

Dulu kat kampung tu seronok sahaja.... Dari Tok Penghulu sampailah ke Tok siak surau semuanya boleh duduk pakat pakat makan sesama.......Bukan main meriah lagi bercerita.........

Hari ini sejak ustaz ustaz baru yang muda muda datang ke kampung keadaan dah jauh berbeza. Maklumlah pendapat orang baru nampaknya lebih bernas dari orang lama. Dulu kata babi haram sekarang dah boleh adjust adjust jadi halal terus dan senang dimasak sedap dimakan. Justeru dok kerana makan babi babi inilah hati terus jadi "kaudu" sampai tak kenal bangsa sendiri dan adik beradik sendiri.



Seisi kampung jadi tak tentu hala, ada yang murtad mengejut, ada yang tak kenal mana satu bini sendiri dan mana satu bini orang, main sodok sodok je....Ada kawan makan kawan, tikam sana tikam sini. Maka janganlah katakan ada pedoman agama sampaikan colok pun berdiri atas kubur melayu.



Sibuklah orang nak menolong luar negara tapi kampung sendiri lebih dari huru hara. Tenguk israel berperang dengan kejamnya, kat sini apa kurangnya dengan kekejaman yang ada..........


2 comments:

azieazah said...

Setuju. Dunia kita semakin mencabar. Lalu kita alpa sehingga terlupa melihat ke dalam diri sendiri.

cheng mai said...

Hidup di zaman ini prinsip yg dia orang pegang sa belum kau pancung aku, dengan pantas aku pancung kau dulu.if you cannot beat them joined them.