Followers

Saturday, January 9, 2016

MENILIK NASIB

Salam,

Belumpun sampai usia 55, aku rasa seperti orang nak pencen dah. Akal fikiran aku nak balik ke kampung, nak cari kerja di sana dan meninggal dunia haru biru di tengah bandar ini. Tidak perlu ceritalah apa yang ada di tengah bandar yang boleh menjadikan kita sebagai pelawak atau pelakun utama. Hari ini boleh pakai jubah serban, esok pakai macam mat rock, hari ni duduk mengaji dengan baiknya, lepas mengaji duduk di tangga masjid mengumpat orang. Hari ini berzikir bagai nak rak tapi satu pun tak sampai......klimaks


Aku tertawa di suatu hari ketikanya aku menjengahkan kaki ke surau di kawasan taman aku, soalan yang sama diberikan kepadaku dan juga sahabat sahabat yang macam biskut ni...." awak dah pencen ke ?" Soalah olah surau dan masjid adalah tempat khas untuk orang pencen menghabiskan masa....Nasib baik tak ke dan dut........

Mengharungi hari hari ....aku mula mengintai kerja ...kerja paling senang adalah kerja jaga......Jauh lebih hebat dari jawatan aku sekarang....Aku ingat senang, rupanya susah...."Jaga jaga" yang sedia ada kat sekolah atau kilang tu tidak lansung berniat nak berhenti kerja kerana terlampau senang kerja. Kalau boleh seumur hidup yang ada. Kalaulah ada peluang kira nasib ?

Aku pula mengintai peluang sedikit lebih tinggi dari jawatan jaga itu di sebuah pusat pengajian ugama islam kerana aku sangka di situ ada ketenangan, maklum tempat orang mengaji Quran. rupanya aku salah anggap juga. Di tempat agama pun ada iblis, ada main kroni kroni sampai aku TERTUDUH nak curi tender pada hal aku hanya berniat nak berkawan...Rupanya mereka berebut kroni dan tender, mati bunuh orang pun tak apa........



Kampung aku pun tak macam dulu. Dulu bila nampak kawan kawan, kita angkat tangan bila tenguk dari jauh. Hari ni, kalau tersilap sikit lalu kat lorong, kereta kita kena "HON" buta buta walaupun depan masjid. 

Satu kampung adalah satu tali persaudaraan, kalau matipun adalah saudara mara sendiri....Patutlah orang tua tua dahulu suruh aku merantau tenguk negeri orang supaya belajar adap sopan orang, budaya orang. Kalau aku terus duduk di kampung entahlah....mungkin aku akan jadi ayahanda, aku hanya tahu angin aku sahaja, aku hanya tahu penampar aku sahaja...." kampung gua weh.."....Lagi pulak kalau aku ada kereta besar, bolehlah mendongak hidung....

Aku kembali ke office aku yang dingin, memandang anak anak buah aku. Entah apalah nasib mereka jika dah tua nanti. Entah apakah nasib mereka bila company tutup dengan tiba tiba. Suasana office aku masih dalam suasana gembira...happy..tapi banyak orang tak tahu apa aku nak buat........relax relax.........



2 comments:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

PAK MUS said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK