Monday, February 21, 2011

Changkat Lada Perak

Salam.... Malam Jumaat kelmarin aku ke Perak Tengah ( Fasa 10 Changkat Lada). Bertolak dari Bukit Beruntung jam 11.30 malam dan sampai ke sana jam 2 pagi. Pada mulanya menggunakan highway dan masuk kesana melalui Bidor. Dapatlah tenguk tenguk Teluk Intan dan Pasir Salak, mengingtkan aku tentang sejarah menentang penjajah. Perjalanan masuk ke jalan jalan kampung yang penuh misteri dan keras, penuh bau bauan menyeramkan. Biar apapun aku dah selamat balik ke rumah aku malam tadi



 Siang hari Sabtu ada kenduri kahwin dirumah kawan aku itu, penduduknya bergotong royong masak masak, manakala aku tak adalah buat apa apa..... ambil gambar ajelah.... tenguk tu api panasnya

 Ingatkan orang Felcra rumahnya tak cantik. Korang tenguklah gambar ni... Dia orang dah kaya kaya, rumah batu dan dapat menantupun orang beso beso



Inilah gambo rumah orang kenduri tu... cantik tak ?

Bukanlah main seronok pengantin ni, makan udang lagi ... orang gaot jangan makan le..Kepada pengantin ni aku nak pesan. Elok le berpakat pakat , jangan bergaduh gaduh, bukanlah senang membena rumah tangga yang bahagia. Lagi satu jangan lupa bangun solat subuh, rumah kome dekat dengan surau tu... 

 masak masaklah ni


surau cantik dekat rumah pengantin

2 comments:

Unknown said...

org kata selalu bergaduh itulah yg membawa bahagia,makin sayang lagi ada

perjalanan pulang said...

ye le tu

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...