Followers

Monday, March 21, 2011

Kerja

Hello ..... Hari ini nak tulis apa ya ?.....Pasal anak anak bangsa kita kut..........Aku ni bukan suka sangat nak ambil pekerja Bangla, Nepal dan Myamar. Aku pun bukan nak bela mereka, beri rumah dan makan. Dahlah pakai pass pelajar, kerja pulak kat ladang, kat kilang.. tiba tiba kerja kat hotel.. Lari dari tajuk tu.... Tapi mereka tak perlu cuti tahunan, tak perlu bayar socso, kerja pulak 12 jam...ejen cekik merekalah.........

Yang aku nak sebut ni pasal perkataan " bos saya nak berentilah" Aku tanya kenapa ? Dia jawab" hari hari saya kerja pagi mana tahan" Sebenarnya dia ni anak bangsa kita maleh bangun pagi... Hari hari datang lambat.

 Macam mana nak bela anak bini kalau malas... malas kerja , tak ada disiplin. Kerja petang pun datang lambat. Hujan pun lambat, tak hujan lagi lambat. Menteri mana nak bagi nasihat kepada anak bangsa kita ? Nak suruh hantar ke Bangla ke, ke Jepun ke untuk kutip mayat

3 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam

bangsa kita nak kerja senang je bro

adina said...

memanglah senang tapi byk mls lagi ada

Panglima Muda said...

aku masih short 2 orang , siapa nak kerja