Followers

Wednesday, March 9, 2011

Kucing Putih

Aduh penat sikit hari ini ..... berlari lari dari hotel ke KLCC dan dari KLCC ke LHDN Kg. Atap. Barulah dapat mengadap computer ni.

Aku nak sebut ni pasal kucing aku .... tahun lalu selepas hari raya aku hilang seekor kucing putih namanya "poci" menyebabkan anak dara aku melalak tengah malam. Tahun ni sebaik sahaja aku balik dari Perak tengah tengah malam tu jiran aku bagi tahu bahawa seekor kucing aku namanya "pocat" mati dilanggar kereta dan sekor lagi bernama "kapas" hilang dengan tiba tiba. Dua dua ekor putih warnannya dan banyak jugalah dah berabih beli makanannya di supermarket. Tinggallah sekor warna belang, orang tak curi pun. Aku ni sedih bukannnya apa, kucing kucing ni selalu menyambut aku balik. Bila dengar aja bunyi injin kereta aku , kucing kucing tu pun meluru balik ke rumah, ada yang memanjat manjat masuk dalam kereta bila aku buka pintu...........

Walaubagaimanapun selang beberapa hari " Simanja" ibu kucing kucing tu beranak lagi dengan 3 ekor anak...





Inilah rupanya kucing kucing tu.... dengan ini bermakna aku akan membela kucing lagi dan bagaimanakah nasib 2 ekor yang putih ini nanti... Hanya tuhan yang tahu... Si pencuri kucing ni jahat betul, belalah masa kucing kecik kecik.. Dah besar, senang senang dia nak ambil....................

4 comments:

Citarasa Rinduan said...

pak din..
comelnya si putih tu,,patutlah anak dara pak din..melalak..

kalau ayu pun agak2 melalak tak ingat dunia..
penat ooo bela, mahal pulak tu makanan baby kucing dalam tin tu...kan??

Panglima Muda said...

tiap tiap malam kucinglah teman tidur

erienz said...

comel...nk sangt bela kucing, tp husben penggeli...

adina said...

tak pyh beli makanan dlm tin,beli ikan kat pasar mlm sudah kucing bernyawa jugak,mana kucingtu kenal makanantu mhl atautak,yg dia tahu hulur makanantu kenyanglah dia,kan pak din