Followers

Friday, July 1, 2011

Bersih Suci..........perhimpunan orang suci

Salam..........semalam aku pergi meeting dengan kekawan....isu menarik adalah BERSIH....9/7/2011...... Dalam sibuk sibuk berita TV 3 menyiarkan kisah itu, ramai lagi kekawan aku yang tidak tahu binatang apa " BERSIH ' tu.... Banyak yang bertanya kenapa ya, nak tutut apa, siapa kepala dia ?
Orang tak faham apa itu bersih tetapi lebih faham kalau cakap itu demontrasi Jalanan, tak faham jugak... alahai " yang jerit jerit tu dan gaduh gaduh dan kena tembak dengan air gatal....................

Orang orang macam kami tak risau siapa yang jerit siapa, siapa kalah atau menang, siapa pakai baju kuning dan merah, siapa yang kena tangkap dan siapa jamin keluar............Yang kami risau adalah keselamatan awam. Keselamatan orang ramai yang tidak ada kena mengena dengan lansung dengan kumpulan ini.

Kalau aku nak cerita politik, mungkin lansung tak kena.....Orang Malaysiakan semua pandai pandai terutama bercakap. Adakah banyak orang membenci UMNO dan tidak mahu menyokong ? Aku rasa tidak, sebab mereka tidak membenci parti tapi benci pemimpinnnya. Mereka nak tukar pemimpin yang tidak mahu melihat pemimpin yang meloyakan. Ada mereka menyukai PAS.....? Tidak jugak.... sebab cakap sahaja mahukan pemimpin islam , pemerentahan islam tapi masih jugak mahu buat kerja bukan bukan yang dilarang oleh Islam. Masih aktif dengan tangkapan khalwat sebab khalwat tu sedap. Nak sokong DAP ? MCA ada  maa....sikit terbalik saja..... Bersih punya hal.... orang China boleh tepuk tangan.... Melayu sama melayu jugak kecuh. Melayu ada Sultan..... Sultan boleh perentah dengan satu suara sahaja....

Dah banyak aku tenguk dah... yang kena tembak dengan gas pemedih mata dan air gatal adalah melayu jugak. Sebabnya orang melayu adalah bangsa yang berani, bangsa yang beradap sopan, merendah diri dan sanggup di bahlolkan oleh mereka yang berbangsa tinggi tinggi. Kau orang percaya pada dia orang ? Kau percaya kepada kata dan perjuangan dia orang ? Pelik sangat pelik.......

Aku tak sokong mana mana... aku hanya mahu aman, rakyat selamat, pelancong selamat....Rasuah berada dimana mana................walaupun digurun sahara...................

2 comments:

PCL said...

aku juga mahu keamanan sejagat...susah nak cakap kalau minda dah dipolotik kan semua benda diseret sama... elok2 boleh berblog, jgn sampai digoblokkan...[UMUM]

papajahat said...

Kita bina Malaysia menjadi negara aman damai dan jauhi dari sifat sifat perasan tamak haloba dari mereka yang tidak puas puas dengan kenikmataan di bumi Malaysia ini, dan katakan tidak kepada mereka yang dayus untuk mulakan Bersih 2 dan niat mereka yang sebenarnya untuk menimbulkan keadaan huru hara diMalaysia supaya rakyat membenci kerajaan seperti apa yang berlaku di Timur Tengah dan lain lain negara. "Please say no to Bersih"
Stay in peace and harmony, please don't be a traitor's.
I Love Malaysia.
Wasalam.