Followers

Monday, December 12, 2011

Penyakit MC

Salam...... waktu petang ini sempatlah aku berborak dengan HR... Katanya ada seorang pekerja main mc bersambung sambung tiap tiap 2 hari. Suspect denggi katanya..... Dalam hal ni aku dah gelak besar sebabnya aku kenal makhluk ni....Dia ni orang union kat tempat lama aku...

Senang aje....company bagi cuma RM 35/- bagi satu sesi rawatan diklinik, jadi hak untuk mc biasa setahun adalah 14 hari.... korang darablah....... 14x35....... Ada company sanggup bagi 490 kepada staffnya yang tak mc selama setahun....... Kalau company kedekut nak bagi duit atau sijil.... jawabnya dia orang mc lah..... cukup cukup 14 hari setahun. Kalau mc pun company nak buat apa....? Tak bagi naik gaji, tak bagi bonos ?

Aku pernah cuba buat macam tu  dulu. Cukup tahun gaji dapat , bonos dapat, pangkatpun naik.... sama juga seperti orang biasa adanya....Namun begitu jadikan ianya satu sempadan... Tolong jangan perah peluh orang, tolong jangan susahkan kawan kawan, tolong jangan sakiti hati kawan kawan, islam ataupun kafir kerana doa orang yang kena zalim tu cepat makbul....Lu akan dapat bayaran cash....di dunia ini......

No comments: