Saturday, July 24, 2010

Nak Jadi Ultraman

Siapa nak jadi ultraman ? Budak-budak suka, aku pun suka juga. Sekali silang tangan api keluar....syok banyaklah benda terbakar kat depan mata... yelah ada kuasalah..... Tapi kenapa pulak baju dia macam tu ya ? Mata bonjol dan kat kepala pulak semacam, nak kata tanduk bukan pulak....... Biar apapun, impian zaman kanak-kanak sudahpun berlalu. Seronoknya amat berbeza untuk masa kini. Orang tua suka apa ya? Pasti jawapannya banyak sekali. Kali ini aku mahu mengajar kalian satu serapah yang boleh buat macam ultraman. Begini bunyinya : 
                          Ganda rusa ganda rusi
                           Tanam ditanah lembah
                           Aku berdosa aku dipuji
                           Aku bersalah aku disembah.
Biasanya jampi melayu berakhir dengan kata berkat doa...................................

Kalau kauorang tak percaya tak apa sebab aku bukan suruh kauorang percaya. Apa sahaja ilmu yang kalian hendak perlu ada asas perlu ada tiang.... Ada orang kata kena sembahyang.... Ye ke ? Beratus-ratus tahun para nabi berjuang mengajar sembahyang ke ? Jangan tanya aku tapi carilah yang lebih pandai


No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...