Friday, November 26, 2010

Sepanjang Jalan Kenangan

Salam, sudah beberapa hari tidak ada entry semenjaknya computer satu opis dipenjarakan. Paling pentingnya FB dan youtube tak boleh bukak dan terus menjadikan banyak hubungan terputus....... Sebenarnya bukanlah susah sangat nak bukak fb yang kena block itu kerana Man Kuchai telah menjadi cikgu terbaik, cuma aku tak suka ada benda lain mengesan kerja kerja kami. Maka dengan itu masing masing buatlah kerja dengan tekun dan kalau nak bukak pun tenguklah email kat yahoo tu....sedih sekali................

Malam kelmarin aku dikejutkan sekali lagi oleh anak dara aku kira kira jam 3.30 pagi , menangis nagis terisak isak kerana bermimpikan kucing kesayangannya "poci" yang tidak pulang pulang semenjak Raya Haji lalu. Katanya dia bermimpi melihat poci dalam keadaan bengkak kaki terkurung di dalam store. Aku hanya menjawab bahawa poci itu tidak akan pulang buat selamanya. Jawapan yang sungguh menngharukan disambut dengan deruan airmata.

Benarnya pesanan arwah guruku sebelum meninggal dunia " Janganlah kamu menangis dan jangan menyesal kehilangan sesuatu yang dikasihi" Kata kata yang buat aku sentiasa tabah menghadapi segala ujian. Bapak juga ada berpesan bahawa di dalam hidup ini jangan terlalu asyik. Sesungguhnya pesanan demi pesanan orang tua menjadi panduan sepanjang hayat.......................

Malam itu membangun juga aku untuk bersolat tahajjud dan menasabah diri............... Benarlah kata orang bahawa solat malam amatlah tenang dan dan dapat kita rasakan betapa dekat dengan tuhan..........

No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...