Salam............ Semalam aku mengambil kesempatan membayar saman trafik di Pejabat Pos Jalan TAR berdekatan Piza Hut. Dari 10.30 pagi sehingga jam 1.20 aku berada disana .... Disanalah ramai orang berjumaat.
Macam biasa , kuanter untuk membayar saman hanya ada satu, manakala pekerjanya adalah seorang wanita montel yang sering tersenyum. Senyumnya dan layanannya sangat mesra sehinggalah sampai jam 1.00 tengahari, pelanggannya yang menunggu banyak yang naik berang. Kemesraannnya terhadap setiap pelanggan adalah masalah utama.
- Pelanggan yang datang 90% lelaki
- Pelanggan yang datang bukan hanya nak bayar saman tapi juga sebab nak periksa saman trafik adik beradik , emak bapak , saudara mara mereka. Bayangkan seorang pelanggan nakbayar 5-10 saman dan talipon adik beradik bertanyakan no IC. Jadi bagi seorang pelanggan memakan masa 20 minit.
- Ada pelanggan datang 2-3 orang dan gunakan satu nombor giliran.
- Pekerja kuanter tu layan mereka macam tak ada orang menunggu di belakang
- Pelanggan yang datang tapi cuma isi borang depan kuanter, tidak pula bersiap awal dan tak ada makhluk bagi tau
- Borang pula tiba tiba habis
- Ada orang dah bayar saman dan dah keluar tiba tiba mauk balik dan boleh jenguk jenguk kat kuanter
- Budak tu gedik sangat, siapa nak ngorat dia?
5 comments:
alahai..tak adil la bagi orang yang menunggu. apa punya sistem la perempuan kerja kat kaunter tu gunapakai..
entah le... semalam banyak orang terlepas jumaat.. kalo tak tungggu nanti lagi susah kerna DIA
Hello Panglima Muda, I was at Siti Murni's place noticed your callsign.
Bahasa saya sebelum Merdeka, ha ha, but boleh faham 36% of your posting.
I guess sometimes we do encounter such experiences....
apa nak buat. Maybe minum iced coffee, relax.
You stay easy, and have a nice day.
Best regards, Lee.
bayar jer lah online.....
eee geramnya
Post a Comment