Tuesday, May 29, 2012

HARAPAN BANGSA

Salam.......

Himpunan jutaan belia sudah berakhir. Mereka pulang dengan message masing masing. Sepanjang hari itu adalah kegembiraan buat mereka dan menjadi perayaan yang besar sekali. Di kata TV telah mempamerkan kegembiraan itu tapi sejauh manakah keikhlasan mereka terhadap kerajaan BN. Sepertinya kita lihat rakyat begitu gembira menerima hadiah Brim 500/-, adakah selepas itu mereka akan terus mengundi BN ?



Manusia akan mengangguk sahaja apabila menerima imbuhan manakala selepas itu mereka bertukar menjadi yang lain dan lebih lain dari yang lain. Mungkin dimasa akan datang kita akan mengubah cara. Manusia diajar cara untuk hidup dan bukannya diberi makan untuk hidup. Selagi hidup penuh dengan sogokan, selagi itulah kita dan bangsa kita mudah dibeli dan diperdayakan oleh pihak lain.

Telah banyak banyak pengorbanan dilakukan dan telah banyak juga pemerentah beralah demi untuk meraih kemenangan di masa akan datang, namun rakyat masih lagi belum diajar tentang tanggungjawab sebaliknya diajak bersuka sukaan seperti zaman dahulu kala. Rakyat masih bertelagah dan tidak sayangkan negara, masih berharap imbuhan demi imbuhan. Semuanya merasa susah , miskin melarat di negara yang mempunyai kekayaan tersendiri. Ada kedai disewakan kepada orang indonesia, ada tanah dijual, ada anak dikahwinkan dengan bangla, ada kedai digajikan kepada myamar dan nepal serta pakistan. Kita duduk bersuka sukaan memakan hasil tanpa mengambil ilmu dan meninggalkan jenerasi tokeh besar yang tidak mempunyai apa apa.

Majlis Belia Sabah telah pulang dari tempat saya tempuh hari. Seronok mereka disini, naik kapal terbang free, makan free, kenderaan free dan duit poket pun ada gamaknya..........Tentu banyak belanja kali ini, tidak termasuk citra warna juga......Sempat juga mereka bersuara " apa pasal menu breakfast pagi asyik sama aja". Itulah orang kita..............pemimpin masa depan................


4 comments:

dear anies said...

tp, apa pengisian yg mereka dpt??

Telor Power said...

sebenarnya agak sedih dgn program himpunan belia ni.

mcm membazir sgt2.

perjalanan pulang said...

ada pihak meraih keuntungan disebalik program kerajaan

Unknown said...

moga2 mereka dpt manafaat dari program sebegini

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...