Sunday, October 21, 2012

Tarian Tiang di Pokok Pisang

Salam........

Dari cerita misteri kita berubah sebentar ke hal ehwal dunia. Anda pernah melihat tarian tiang ? Pm tidak pernah tenguk lansung. Tenguk tiang seri adalah. Kalau di rumah rumah kampung yang lama pasti ada tiang seri dimana anak cucu seringlah terlanggar tiang sehingga bengkak bengkak kepala. Di sebalik tiang seri pula ada berbagai bagai cerita misteri tetapi orang bandar lebih misteri pabila mereka suka melihat perempuan menari nari di batang tiang sambil berpakaian menggoda. Pm sukalah nak sebut bahawa orang lelaki ini sangatlah seni dan suka melihat benda benda seni, orang perempuan tidak boleh marah kerainatang na perasaan kesenian seperti itu tidak ada dalam buku orang perempuan.



Tahun 80 an dulu pm tak nampak tiang seri seperti itu tetapi pm melalui hidup moden mengenali penthouse. Binatang apa penthouse itu ? Kawan pm bernama Rosli yang bekerja sebagai penjaga pintu kelab penthouse tu. Sekali sekali ajak lama lama pm jadi seronok masuk ke sana apatah lagi free lansung tak bayar.... Di dalam penhouse itu ada pertunjukan silap mata dari artis artis Hong Kong. Sepertinya tempat wrestling juga, ada pentas di tengah tengah dan kerusi di sekelilingnya. Pm selalu duduk kat belakang belakang sekali manakala kerusi di hadapan dipenuhi dengan orang orang tua. Maklumlah orang tua mata tak terang macam orang muda.


Selepas persembahan silap mata maka keluarlah persembahan berikutnya dimana ada gadis atau emak gadis atau nenek gadis keluar ke pentas dengan berpakai coli dan seluar dalam sahaja. Mereka bukan sahaja menari tetapi juga membuka seluar dalam mereka satu persatu. Tidak ketahuan berapa banyak seluar dalam mereka pakai tetapi setiap helaian yang dibuka merupakan debaran kepada orang orang tua yang nak mampus di kerusi bahagian hadapan.

Dapat dilihat aksi aksi ghairah yang menjadi tepukan gemuruh termasuk juga menggunakan pisang kecil dan bapak pisang sebagai bahan uji. Adakalanya adengan " mengawan " dilakukan menjadi tontonan ramai......Menonton sebegini memang seronok apatah lagi di tengah tengah malam buta di saat orang orang soleh menegakkan solat tahajjud manakala kita pula asyik berselera tak sudah sudah...........




3 comments:

atuk said...

Assalamualaikum PM

zaman dah bertambah moden...
balik ke zaman kuno...

azieazah said...

heheheh.. saya baca sambil tergelak..!

perjalanan pulang said...

jangan suka sangat...ni cerita betul..

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...