Wednesday, December 26, 2012

Rasuah Si Bangsat

Salam,

Di dalam radio dan TV sudah banyak menyebut dan mempertikaikan soal rasuah tetapi rasuah masih berluasa di sana sini. Ada pihak yang dilantik sebagai pencegah, banyak juga orang takut membawa perkara itu ketengah. Ada yang main tuduh tuduh tanpa bukti, tapi memang betul pun orang itu ambil rasuah. Namun kalau tidak ada rasuh pula banyak pula benda benda sangkut, maklumlah mana ada kerja yang ikut standard , ikut iso, mana pula ada ada kerja yang benar benar betul.......... Adakah agaknya kesalahan yang sikit sikit boleh kita tutup mata ?



Cakap memang senang, tapi dimanakah permulaannya untuk mencegah di tengah tengah kehidupan yang kucar kacir ini. Sebenarnya kita benci melihat rasuah itu, nak minta tolong sikitpun kekadang kena duit RM 2/-. Bermula dari sedikit itulah, lama lama semakin naik banyaknya. Letak bakul buah pun kena bayar RM 5/- pagi petang...... Hissss, bangsa asing kata kita ini bangsat.... bangsat sangat kutip duit macam itu. Dia orang bagipun tak ikhlas, sumpah seranah kita dalam hati.....".cilaka punya melayu"


2 comments:

azieazah said...

Budaya kerja sejak turun temurun tu yang susah nak ubah!

Queenie said...

kehidupan kalau dah kucar kacir, mmg payah...

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...