Followers

Tuesday, August 31, 2010

Akhirnya

sambungan.............

Bila aku cerita panjang panjang , sepertinyalah aku nak tulis novel misteri macam Tamir Jalis. Aku bukan nak bangga dengan berapa banyak cikgu aku tetapi aku nak cerita aje apa yang aku alami. Tak percaya pun tak apa sebab yang sakit tu aku.

Berbalik kepada soalan asal iaitu kenapalah ada manusia sanngup sembelih anak dia ? Jawapannnya dia terpengaruh dengan hasutan ghaib. Dia bukan nabi Ibrahim yang mahu mengulangi sejarah. Dokter kata dia sakit mental je.. Sakit Mental tu kira gilalah.... Kalau dah sepanjang hari bendatu asyik bercakap kat kepala kita, siapa tak naik angin, tambah tambah lagi dengar anak menangis tak berhenti henti. Bini pulak pok pek pok pek tak berhenti atau duduk makan ketupat kat rumah jiran sebelah tak ambik pot pun. Jawabnya adalah yang kena sembelih.... tu belum lagi benda benda tu suruh simbah acid.....

Kepada mereka yang pernah kena sakit sakit macam ni.... berubatlah... makan kena jaga, banyak bersabar...fahami ilmu tauhid dengan sebenarnya. Dapatkan sokongan keluarga dan elakkan bersendirian, banyak menonton cerita cerita jenaka. Insyaallah...Tuhan akan membantu kita...

Ketahuilah biar dimanapun anak adam itu mati, walau didalam dunia bunian , walau di dalam perut binatang... nungkar nangkir tetap akan datang

Wasallam

3 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm PM.
Mungkin Kak G antara orang yang bertemu/mendengar pelbagai2 peristiwa termasuk yg ghaib ... yg paling yg tidak dapat dilupa:
- Mak Kak G sendiri terkena buatan orang yg melalui ubatan tradisional berbulan2 & berbelas pengubat trasional & terpaksa belajar berjalan semula.
- peristiwa2 ngeri di Sarawak.
Tapi Alhamdulillah, Allah SWT sentiasa pelihara.
Cuma kesan sampingan tu ada la ... suami Kak G terutamanya kerana beliau adalah sasaran mereka!

Panglima Muda said...

Mudah mudahan selamat Kak G, saya sengaja tulis cerita tu. Sebenarnya juga ada kisah lain tapi saya fikir orang tak berapa minat waktu ini

assalammualaikum..........

hamzah ian said...

wow.. nice work..