Saturday, August 28, 2010

Kenapa Ada Suara Ghaib

Salam untuk pembaca blog yang budiman. Terima kasih kerana sudi singgah di blog ini. Baru baru ini kita dikejutkan dengan kisah seorang ayah yang sanggup sembelih anak lelakinya yang comel dan sebelum sebelum ini juga ada kisah isteri dan anak yang kena simbah asid. Agak agaknya kenapa ya ? Mereka tidak sayang keluarga, mereka sudah gila ? Aku ada satu jawapan yang boleh dipautkan kepada perkara ini. Ikutilah kisah ini..............................

Pada ketika usia meningkat dewasa aku mempunyai satu kegemaran iaitu belajar dan suka mengambil tahu terutama tentang ugama kita. Kemanapun aku pergi aku suka bertanya kepada orang tua tua terutama kepada perkara yang pelik pelik yang tidak masuk oleh akal. Sepertinya kata orang "saya mahukan ilmu yang tersirat dan bukan tersurat". Pada tahun 1980 aku bekerja di Ampang Park dan telah bertemu dengan seorang lelaki China Islam bernama Hj. Roslan Tan. Ada bebrapa orang pakcik disana melarang aku mendekati lelaki itu kerana mereka tidak sefahaman. Hj. Roslan Tan telah mengajar ilmu batin dan rohaniah dan telah mendapat pengiktirafan di salah sebuah sebuah Universiti di Indonesia. Di dalam waktu yang sama aku juga berkenalan dengan seorang bekas OCS dari Balai Polis Pekeliling ( Balai Polis Tun Razak) En. Alwi namanya.

En. Alwi telah menyuruh aku mencari satu kitab yang disebut sebagai Kasyaful Asrar dimana di dalamnya terdapat keterangan ketengaran tentang "diri". Setelahnya mendapat kitab itu, akupun mulalah membaca dengan penuh keseronokan. Entah bagaimana pada suatu hari aku telah diziarahi oleh suatu suara lelaki yang menamakan dirinya sebagai Muhammad Latakul Usul. Dia sering mengunjungiku setiap hari tetapi tidak pernah menampakkan wajahnya. Setiap kali kunjungan dia akan mengajar aku tentang ilmu ugama sehinggalah disuatu hari dia menyuruh aku menjerit dengan kalimah " Lailahaillallah" Akupun menjerit dengan kuat seperti yang disuruhnya dan sebaik sahaja habis jeritan itu aku merasakan sesuatu telah masuk ke badanku. Dia kemudiannnya mendakwa bahawa dia berada di dalam tubuhku.

Semenjak daripada hari itu , aku merasai diriku ada suatu kuasa yang mempengaruhi pergerakanku. Dari pada mengambil wudu' shinggalah bersolat dan begitu juga bacaan Quran aku merasakan dirinya. Pergerakan dan bacaanku telah diperbetulkannya. Yang paling susah ialah aku mendengar dua alam , satu alam nyata dan satu alam ghaib. Aku juga sudah berubah dengan keadaan tubuh yang semakin kurus, tidak makan apa apa kecuali bubur dan benda yang tidak berdarah. Seperkara lagi aku bagai boleh membaca isi hati dan niat orang  terhadapku. Muhammad Latakul Usul itu juga mengajar aku tentang tauhid sehingga kepalaku terasa mau pecah mendengar penterjemahannya. Keadaan menjadi tambah buruk, aku sudah mula boleh bercakap dengan bumi , langit  dan pokok pokok. Ibubapaku dikampung telah mengetahui keadaanku dimana aku telah dibawa balik ke kampung untuk berubat.

Keadaan ini berlansung selama 3 bulan. Bapaku telah mencari bomoh merata rata tempat untuk memulihkan diriku yang dianggapnya gila. Aku tidak gila, aku normal , aku tahu apa yang orang cakap tapi orang melihatku dengan keadaan sumbang selalu duduk sendirian dibawah pokok dan setiap kali azan aku akan menangis. Pada suatu hari aku bersolat jumaat, Muhamamad Latakul Usul datang kepadaku dan menyuruh aku menjeritkan kalimah Allah di dalam masjid itu. Aku tidak mahu dan aku merasakan mulutku dipusing pusing dan cuba digerakan tetapi aku menahannya.............

Hari hari terus berlalu, kepalaku terasa semakin panas, aku tidak dapat tidur malam............... 

Akan dirsambung lagi......berminat untuk cerita seterusnya. ?.. GM aku pernah berkata "experience cannot get from the book" Ini adalah pengalaman aku yang sebenarnya.


Selawat dan salam untuk junjungan
Alfatihah untuk Ibu, datuk nenek serta arwah guru guruku...................

No comments:

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...