Followers

Saturday, January 14, 2012

Dah Dapat RM 500/-

Salam..........korang dah dapat ke RM 500 tu... Siapa yang sudah dapat sila angkat tangan...Korang nak beli apa dengan duit tu ya... Nak beli handphone ke ? Apa salahnya tukar setahun sekali, lagi pun itu duit kita .. kan ?
Aku tak dengki kalau korang dapat sebab korang memang layak, gaji korang seisi rumah tak melebihi RM 3000/-. Kalau ada anak anak kerja pun korang boleh belit belit kasi tahu yang anak korang tinggal kat rumah lain, kalau isteri kerja pun korang boleh cakap tak kerja sebab bini korang kerja kilang yang tidak ada potongan EPF. Kalau korang berniaga pun mana pula ada payslip. Yang pentingnya korang memang layak. Korang juga layak terima bantuan baitulmal dan segala macam zakat kerana korang memang miskin sesangat. Korang layak tinggal kat rumah pprt, rumah dbkl walaupun kereta korang tu cuma lepak bawah pokok. Korang sukakan kemiskinan itu kerana kemiskinan akan membuat korang sentiasa dibantu sehingga membeli kain kafan pun mendapat ikhsan dari orang kampung........

8 comments:

nyanyisunyi said...

Salam PM

Alhamdulillah..saya tak lah miskin sgt..tapi gaji sy tak sampai pun rm2000..tolak epf socso, bil2, hutang2 dan segala belanja keperluan rumah anak2 tinggallah lebih kurang rm300-400..nak mkn banyak tu memang tk logik jika cukup..alhamdulillah anak2 ada pencen arwah abah diaorg, setelah bagi kat adik mereka dari isteri satu lagi adalah lebih dalam 700..duit ituah buat belanja diorg..

untuk tambah pendapatan sy buat ot setiap minggu tanpa cuti..buat juga tempahan kueh bila ada yg meminta..

bila kerajaan nk bagi 500 haruslah sy ambil..dan sy dah berjanji dgn kata2 Insyallah jika dapat sy nak belikan anak bungsu sy basikal kerana basikal dia sudah rosak..sekarang dia berjalan kaki kesekolah (yg rasanya kalau sy jalan kaki mau sy pengsan)..dgn beg berat dan badan yg kecil..

saya ibu tunggal dan anak2 anak yatim tapi cuma sekali saja anak2 dapat bantuan zakat..sejak itu tak pernah dapat apa2 bantuan dari pusat zakat pun...saya redha mungkin bukan rezeki anak2 sy yg yatim itu..mungkin ada yg lebih layak terima...Alhamdulillah.

nyanyisunyi said...

opps...lupa..

saya belum dapat pun lagi duit tu PM..ada rezeki adalah..jika tiada tak pe..mungkin bukan rezeki saya.

azieazah said...

Demi duit, hampir semua orang tak tolak. Itu fakta. Bila ada bantuan begini, tentulah tadah tangan. Ini pun fakta.

Lagipun, kita tak bodoh sangat nak fikir, kenapa bantuan ini tiba-tiba jer wujud tahun ini?

Kenapa tak buat tiap tahun???

AZMAN said...

Rejeki jangan ditolak musuh jangan di cari hehehe...nanti saya belanja teh tarik kat mamak kedai depan tu.

akuzle ayu said...

terharu baca komen kak ida tuh... hmmm

Queenie said...

duit apa tuh PM? serius saya tak ikuti cerita, jadi mmg taktau menau..

aritu masa org kecoh2 pasal duit yang seratus tu, mereka marah sebab saya taktau, saya ada sorang anak belajar di maktab (MRSM), bila saya tanya, anak saya pun taktau...

anak2 lain belajar swasta - jadi mmg tak ikut tadah tanganlah... bukan sebab mampu sgt tapi mmg ada rasa malu...

saya malu dgn perangai org2 mampu tp berebut nak duduk dipprt...

[PCL] said...

Salam PM, bila pangei PM rasa cakap dgn org no 1 negara la plak...hehe, yang layak memang patut diberikan bantuan...harap tiap tahun la ..kan AA.

Panglima Muda said...

ha ha ha ha....macam biasa aku suka dengan cerita ini sebab ada orang suruh aku membohong kerajaan macam depa buat tu...