Followers

Saturday, December 22, 2012

Tempat Selamat Dari Kiamat

Salam..................

Semalam, kiamat yang ditunggui tidak kunjung tiba. Ada orang percaya dan ada orang tidak percaya dan ada juga orang melihat tanda tanda yang mewajibkan percaya. Jam 7.00 malam semalam saya melihat langit menghitam, tandanya hujan kuat akan turun


Langit yang menghitam itu menandakan betapa beratnya takungan air yang bakal melimpah manakala kalau dilihat betul betul, kita akan merasa gerun dan gelisah samalah seperti beberapa hari lalu saya melihat angin berpusing pusing di waktu petang. Waktu itu banyak orang kelihatan berlindung lindung di dalam kedai. 

Semalam juga dengar khabarnya di luar negara banyak orang membuat persiapan menghadapi kimat. Ada yang menyewa tempat perlindungan. Meraka sangka mereka akan terlepas dari bencana kiamat itu



Dia bertanya secara mengejek: “Bilakah datangnya hari kiamat itu?” Maka jawabnya: hari kiamat akan datang apabila pemandangan menjadi terpendar-pendar kerana gerun takut. Dan bulan hilang cahayanya. Dan matahari serta bulan dihimpunkan bersama.

Maka pada hari itu, berkatalah manusia yang ingkarkan hari kiamat: “Ke manakah hendak melarikan diri?” Tak usahlah bertanya demikian! Tidak ada lagi tempat perlindungan!

Kiamat akan menelan orang baik dan orang jahat dan tidak mengira sesiapapun walaupun anak anak para nabi seperti berlakunya banjir besar tidak lama dahulu

Diwaktu itu Nuh terlihat anaknya sedang berenang, Nuh berteriak : " Wahai anakku..!.naiklah bersama-sama kami..!" Jawab anaknya: " Aku akan naik kebukit dan akan selamat dari airbah ini." Dimasa itu datanglah segulung ombak yang besar menenggelamkan anak Nuh dan orang-orang yang kafir. Maka hilanglah mereka dari pandangan mata.

Syukur Alhamdulillan, kiamat belum lagi berlaku tetapi manusia masih belum mahu beringat ingat dan merasakan masih selamat. Tidakkah sebenarnya kiamat itu datang sewaktunya manusia sedang leka........ Sebelum kita terlebih jauh, bersiap sedialah untuk menghadapi kiamat kecil terlebih dahulu. Kiamat kecil pasti berlaku pada diri tiap tiap manusia........." Carilah tempat berlindung "


3 comments:

mama aini said...

assalam..ya syukur alhamdulillah kiamat belum berlaku & kita masih diberikan kesempatan olih Allah ..
thnaks.. :)

azieazah said...

Hanya DIA yang Maha Mengetahui...

Panglima Muda said...

tapi dah banyak tempat kena banjir