Thursday, May 31, 2012

SUP KAMBING

Salam.............,

Pm rasa sakit seluruh sendi badan, sengal dan ngilu. Tidur malam tidaklah lena di musim panas ini. Puas bergolek ke sana sini, resah sepertinya orang putus cinta. Agaknya kerana apa ?


Inilah jenis hidangan yang pm gemari dan sepertinya juga lelaki lelaki lain yang berpenyakit, mereka tetap akan meratah sup kambing. Entah kenapa, entah apa yang berada di dalam sup itu tapi sedap selalu menyentuh perasaan


Waktu remaja sewaktu bekerja di Bukit Bintang, hampir setiap malam makan sup kambing. Biasalah minum teh tarik, dan juga beberapa keping roti telah memberi kepuasan kepada kami. Kepuasan seperti itu telah melamar penyakit. Lalu timbullah falsafah " kita makan dulu dan makan ubat kemudian "

Apa pasal orang cakap kambing ini " penyakit " ya ? Daging kambing tu bukan kambing kampung tapi daging import dan lepas tu dah berbulan lamanya dalam peti sejuk. Masih memberi penyakit ke ? Orang putih sibuk suruh kita makan lembu, minum susu lembu.... isss tak jadi penyakit ke ?


4 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam PM,

Rasullullah pun suka sup kambing.

Gambar pertama, gearbox, huishhhh dpt sebatang straw boleh sedut khazanah dlm tulang tuh..sedapppp

Dah lama tak pekena sup kambing, memang tinggi kolestrol tapi jgnlah makan hari2..sekali sekala no harm kot..InshaAllah

dear anies said...

best nyer..kalu cicah roti peeerrggghhh

maszull said...

assalamualaikum PM...mmg semuanya suka mkn sup kambing ni tapi yg x suka mmg x akan makan...:)

Yazid said...

as'kum pm... sedapnya sup kambing... lain kali rasa nasik arab lauk kambeng plak PM....sedap~...hehe

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...