Monday, October 1, 2012

Kehausan Sang Isteri

Salam......................,

Kawan pm tu lebih muda dari isterinya. Orang cakap kalaulah dapat isteri lebih tua dari kita, kita akan disayang sayang macam budak budak. Sungguh benar sekali, sejarah perkahwinan mereka begitu menarik, lelaki itu kelihatan taat pada isterinya. Pernah jugak si lelaki mendapat makwe baru di luar sana tetapi perbuatannya dapat dihidu oleh isterinya yang mempunyai hidung yang tajam itu


Maka berlakulah kejadian campak mencampak handphone dan patah mematah sim card. Akhirnya berlakulah juga tukar menukar handphone. Talipon bini adalah talipon laki dan begitulah sebaliknya sehinggakan janganlah tersilap silap " call" Adapun mereka berdua tidaklah mempunyai seorang anakpun diatas sebab sebab teknikal serta fizikal. Kalau orang bertanya maka jawapannya " belum ada rezeki" Daripada kayuh motorsikal ke hulu ke hilir sehinggalah mereka berjaya membeli besi malaysia iaitu sebijik pesona. 



Hidup tanpa anak dan tidak pernah membela kucing kerana takut penyakit asma adalah sangat berbahaya. Hari demi hari sang suami membesarkan akarium ikan di dalam rumah. Semenjak mereka agak senang pm tidaklah dapat lagi berjumpa mereka kecuali dengan keadaan tiba tiba tanpa rancangan.

Baru baru ini pm nampak isterinya di dalam satu majlis perkahwinan, manakala suaminya yang disoroknya itu tidak juga kelihatan. Dengar khabar suaminya sudah bekerja sebagai pemandu lori, manakala isterinya itu masih membuat perniagaan sambilan sambil bekerja tetap di sebuah kelinik swasta. Dalam keadaan gitu gitu bocorlah maklumat dari tempayan tak sayang mulut menceritakan bahawa isteri kawan pm itu sudah menjadi meletop letop sekarang. Semenjak suaminya jadi driver dia mula terasa sunyi dan memilih jalan lain untuk menggembirkan hati. Sang isteri sudah pandah pulang lewat malam dan pergi makan angin ke Thailand tanpa pengetahuan suaminya. Lebih dahsyat lagi pula bila sang isteri sudahpun mempunyai boyfriend dan saling bertukar tukar pula.

Ada orang bertanya kepada pm kenapa isteri kawan pm bertukar menjadi ultraman. Pm cakap adalah kemungkinan isterinya menuntut ilmu gajah dan kuda. Bermaksud, kuda ini tidak pernah puas nafsunya dan gajah itu pula mempunyai mata yangt kecik dan kemudian naik minyak pabila melihat tubuhnya yang besar.

Cerita orang seperti ini sudah banyak pm dengar tetapi tidak sangka pula terjadi kepada kenalan pm. Kalau si lelaki tu miang gila, memang patut juga sebab bininya tidak boleh mengadakan anak tetapi dah terbalik pula bilamana sang isteri pulak menukar nukar tongkat untuk makan angin di balik balik pokok kelapa.


Untuk tidak menjadi fitnah eloklah kita cerita baik baik dimana sang isteri mungkin kesunyian dan kedinginan di waktu malam..............

gambar hiasan 

Pm tak adalah nak menasihat apa apa sebab masa muda ini memanglah seronok, apatah lagi dosa dan pahala itu tidaklah nampak di mata.Banyak sebab dan benda menjadikan manusia itu berubah apatah lagi bila sang isteri itu masuk usia 40 tahun......Jadi bagi mereka yang nak kahwin, tak usahlah masa muda sangat, atas kerna belum puas melihat dunia..... Orang lelaki pergilah merayau rayau dahulu jauh jauh manakala orang pempuan pula jangan ingat berbungkus itu dapat menghalang maksiat. Pada zaman ini benda berbungkus itu sangatlah menarik hati lelaki apatah lagi ditutup sikit sikit macam nampak tak nampak. Jangan juga suka menyelak kain orang sampai terlupa pula kita sendiri berbogel tanpa seurat benang.

2 comments:

azieazah said...

Aduhhh sinis sarcastic! But I like!

Nedzork said...

ya..aku seorg... isteri kesunyian

TUBUH YANG DURHAKA

 Salam, Manusia ini kalau terlalu sangat rasa sakit, dia akan hilang sabar. Marahnya bagai tak mengenal tuhan dan mula merapu dana cakap yan...